Samla djur!



I Fredags fick Joline välja ut några djurfamiljer när vi var på leksaksaffären. Hon ville ha "Lejonkungar" och "Simba" så vi köpte en del savanndjur för att hon skulle kunna leka Lejonkungen. Dessa djur är så sjukt fina, samtliga av dem är handmålade och har små detaljer som tassavtryck och könsorgan. De kostar 79, 69 respektive 59 kr styck, men det är som sagt välivesterade pengar. När jag var liten hade min mormor en burk med olika djur, både vilda och tama och jag kunde leka med dem i timmar. Med djuren använde jag fantastin. Joline har lekt jättemycket med djuren över helgen också, hon hade "fastnat" i en lek och lekt själv i flera timmar. Nu tänkte jag att hon skulle få börja samla på såna här djur - få några nya då och då, och önska sig i julklapp och födelsedagspresent. Det finns alla olika arter man kan tänka sig, så det är bara att välja och vraka.

Ett tips till er småbarnsföräldrar!


Kommentarer
Postat av: Jessie - 23 år & mamma till Jacob [snart 3år]

ett bra tips tycker jag :D

2010-09-26 @ 19:13:01
URL: http:// passionfrukt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0