Spöken under sängen?

Joline har kommit in i "Det finns spöken under sängen" åldern. Har/är era barn i den åldern? Idag var första kvällen som hon grät över spöken under sängen och jag blev så förvånad, vad har hon fått det ifrån? Det kom så plötsligt, men det kanske är så att hon sett något barnprogram eller att något barn på dagis pratat om det. Hon var så ledsen att tårarna rann och snyftade upprepade gånger "mamma, jag är ledsen, det är spöke här..". Hittills har Joline aldrig kommit in till mig/oss på nätterna, utan hon sover hela natten i sin egen säng. Det känns jobbigt om hon nu ska börja känna sig otrygg i sin säng och i sitt rum. Hur har ni hanterat detta? Har ni några tips?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Försök förklara för henne att de flesta "spöken" (andar) är snälla :) iofs kanske hon inte ser riktiga andar utan "inbillar" sig som många tror att barn gör, men det skadar aldrig :)

2010-10-06 @ 07:20:48
Postat av: Nathalie

Hej:) Hoppas det är bra med er. Kiira har börjat med att det finns pingviner i hennes rum. Dem finns under sängen och lite varstans i rummet. Vi brukar prata med pingvinerna och säga att nu ska Kiira sova så ni får komma och hälsa på imorgon och så gör vi pingvinerna snälla. Nu har det varit lungt ett tag då vi frågade pingvinerna om de ville följa med ut till parken och leka. Så de är snälla pingviner nu. Först var dem läskiga enligt Kiira.

Lek bort dem är mitt tips:) Kramar på er

2010-10-06 @ 09:04:44
URL: http://nathalierogberg.blogg.se/
Postat av: jessica mamma till ella+ linus

barn i den åldern är mottagliga för att se "spöken".

jag skule tro på joline.

jag tror att de finns spöken och som sagt är barn mer mottagliga för att känna av samt se detta...

2010-10-06 @ 12:46:30
Postat av: Caroline

Freija har länge haft spöken och tomten under sängen. Hon sover med lampan tänd numera.

2010-10-06 @ 14:55:18
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: Marielle

Hej hopp i höstmörkret (:

Jag undrar om du vet var man kan anmäla dig till årets mamabloggare? Har för mig att jag sett det någonstans men minns inte var. Tycker verkligen du passar att bära upp den titeln..!



Och så undrar jag även om det kommer fler videoklipp på söta Joline?



Krya och Kram (: /M

2010-10-06 @ 15:33:38
URL: http://kommaigen.blogspot.com
Postat av: J

Det kanske är så att hon faktiskt är en mottaglig liten tjej och faktiskt ser något? :) Jag själv är också det så förstår att hon är rädd isf!

Jag håller med ovanstående, försök leka bort rädslan!

2010-10-08 @ 15:24:33
URL: http://withallmyheart.blogg.se/
Postat av: Linnea

Är det just spöken hon ser så trot jag att hon verkligen är mottaglig för det. Just barn och djur är detta så jag skulle säga till henne att hon skulle be spöket att lämna för hon tycker att det är läskigt. "prata" bort spöket. är det något annat som tigrar och älgar så är det ju bara inbillning :)

2010-10-15 @ 13:04:23
URL: http://linlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0