Hej Anonym.


Först och främst, Grattis till din bebis. Starkt att du klarar av att kombinera mammaledighet med studier! Jag förstår inte varför du klankar ner på mig, det vore mycket lättare om vi mammor kunde hålla ihop. Vi alla som gör vårt bästa behöver en uppmuntrande klapp på axeln.

Jag började läsa in gymnasiet när Joline var två månader gammal, sedan läste jag på heltid till hon var 1,5 år. Det fungerade väldigt bra för mig att kombinera mammaledighet och studier då och eftersom att Andreas pluggade/jobbade och det fanns en ekonomisk trygghet. Kul att det verkar funka för dig också! Sedan började jag gymnasiet på en riktig skola, för att Joline var tillräckligt stor för att gå på dagis. I våras tog min föräldrapenning slut och eftersom att jag inte lever med Jolines pappa behövde jag börja jobba, för att få ihop det ekonomiskt. Detta handlar inte om att jag tycker att det är jobbigt att plugga, snarare är det mer tidskrävande att jobba då det är svårare att planera min tid. Jag vet inte varför du upplever att jag säger att jag "ska" och "ska", för jag har inte pratat om att studera under de senaste 8 månaderna. Just nu är det väldigt medvetet som jag lagt skolan på is, men jag har som skrev, planer på att söka sjuksköterska till våren 2012. Tills dess kommer jag att jobba.

Hoppas att det kommer gå fortsatt bra med dina studier!


Kommentarer
Postat av: Daniella

Imponerande att du inte brusar upp mot anonyma besserwissrar! :)

2010-10-15 @ 14:01:23
Postat av: Anonym

Jag ändrade uppfattning efter detta inlägg, har nog missat en del i din blogg trots att jag följt dig sen Joline låg i din mage.



Jag ber om ursäkt!

2010-10-15 @ 19:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0