Dansfeber på Lördag


Har ni sett Dansfeber? Tv 4:as nya lördagsunderhållning? Kändisar har ställt upp med imitationer av dansnummer, tex så gjorde Morgan Alling en FANTASTISK tolkning av "What a feeling" och Markolio framförde Dirty Dancing tillsammans med Tobbe Blom. Min favorit Katrin Zytomierska har även hon framfört ett nummer tillsammans med Malin "Mogi". Jag tycker att det är häftigt att man vågar ställa upp i tv och bjuda på sig själv, och att kändisar vågar skratta och göra bort sig.

Dansfeber samarbetar med PLAN SVERIGE, och pengarna som vi bidrar med när vi röstar, går till utsatta barn. PLAN stödjer barn i tredje världen med utbildning, hälsa och trygg miljö och kämpar mot diskriminering, våld och och övergrepp. Plan arbetar också med ett speciellt Flicka Projekt - något som jag tycker är oerhört viktigt. Flickor har ofta sämre förutsättningar att få tillgång till skola och utbildning, därför är det viktigt att lägga extra fokus på just det.

Därför tycker jag att det är viktigt att VI alla, som faktiskt tittar och följer DANSFEBER, ska rösta på våra favortikändisar och favoritdansnummer. Pengarna går till PLAN / FLICKA PROJEKET och det är väl investerade pengar. Det handlar om små summor för oss, men stor förändring för barn som saknar förutsättningar till ett värdigt liv. Det är vår skyldighet att agera.

Jag längtar tills lördag..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har små kollat på de nångång men aldrig röstat.

2010-10-08 @ 10:23:19
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dansfeber är riktigt roligt att titta på. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-11 @ 12:09:43
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0