Somliga mornar.. är sämre än andra!


Joline vaknade och gallskrek vid halv 5 imorse. Jag kastade mig upp i sängen och tänkte bädda om henne, så att hon kunde somna om, men hon fortsatte skrika så vi fick gå upp. Tänkte att vi skulle lägga oss i soffan och sova några timmar till, eftersom att Joline var vaken ända till 22:00 igår. Joline var arg ena sekunden och skrek, för att i nästa stund sjunga "bä,bä vita lamm". Jag slumrade till en sekund och hör hur Joline säger att det är kiss på henne mage. "Jaja", tänker jag och fortsätter blunda TILLS det blir blött på min mage.. Mys lilla katt Baby stod på ryggstödet till soffan och kissade på oss. Jag fick panik och sprang in i badrummet för att hämta en handduk men när jag sätter foten på badrumsmattan är den dyngsur, så katten hade kissat även där. Slängde in allt i tvättmaskinen och bäddade ner Joline framför barnprogrammen med en stor fruktskål. Lungt, en stund..

Har nu, klockan 06:48 hunnit städa kaninburen, utfodrat kaninerna, städat åt marsvinet Godis och skurit upp en liten mini-sallad till honom. Har hunnit byta bajsblöja. Och ännu en bajsblöja. Och alldeles nyss, kom Joline och visade upp två kladdiga fingrar, hon beklagade sig och sa "äckligt, äckligt". Jag frågade vart det äckliga kom ifrån och då hade hon varit i kattlådan och hämtat en nybajsad klutt. Just nu känner jag bara hur sammanbrottet är nära.


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh herregud :P Kaos på morgonkvisten!

2010-05-03 @ 18:39:04
Postat av: klara, en av alla andra

Hoppas ni har haft en bra dag :)

2010-05-03 @ 19:08:18
URL: http://rantanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0