By Jasmine.

Du sitter tätt intill.
Ja, det skiljer någon meter,
flytta närmre om du vill.

Utanför fönstret springer natten,
hon vill ifatt. Du ser på mig med värme och
slår sönder alla timmar denna natt.

Så länge har jag väntat,
på dig och mig såhär.
Har litat på vårt öde,
visste bara inte när.


Inte när, just nu och här..

Våra ögon brinner längtan,
våra händer vill ha hud.
Låt oss älska hett på marken,
låt oss prata utan ljud.


Och när vår svarta natt blir blå,
är dags för att lämna,
ja, dags för mig att gå.

På gatan passerar själar,
men vad bryr jag mig om dom,
jag bär din luft i mina lungor,
och jag älskar dig som..

Så länge har jag väntat,
på dig och mig såhär.
Har litat på vårt öde,
visste bara inte när..

Våra ögon brinner längtan,
våra händer vill ha hud.
Låt oss älska hett på marken,
låt oss prata utan ljud.



Kommentarer
Postat av: Leas mamma Sandra

Vad fint :)

2010-05-07 @ 12:52:11
URL: http://leasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ju helt otrolig på att skriva dikter. Jag känner igen mig i dikten. Guu så fin!

/Fia

2010-05-07 @ 17:09:06
Postat av: Caroline

Jösses vad vackert! Du har talang tjejen.

2010-05-07 @ 18:33:43
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: Victoria

Vacker, jag ryser.

2010-05-08 @ 01:56:21
Postat av: Evylyn

Men Jasmine!! Gud vilken fin dikt :)

2010-05-08 @ 23:58:35
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/
Postat av: im happy, YES i am!

helt sanslös är du jasmine! keeep on going! you rock!

2010-05-12 @ 22:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0