Jag lever livet.

Jag ligger i soffan. Raklång. Sms:ar med mina fina, goa vänner. Har världens bästa dotter som ligger och sover vägg i vägg. Jag har jordgubbar, vindruvor och Brämhults färskpressade hallonjuice. Jag har världens bästa deckare här, Carin Gerhardsens Pepparkakshuset. Jag har en solbränd, ganska mjuk och inte så vältränad mage. Vad kan jag möjligtvis sakna?

Jag har lovat mig själv att börja läsa böcker igen. Jag tror jag behöver det för att varva ner. Har inte läst en enda bok, utanför skoltid, sedan jag flyttade från min och Andreas gemensamma lägenhet i februari förra året. Förut läste jag jämt, jag sträckläste bok efter bok. Jag var allmänbildad. Läsning gör så att människor blir smarta. Jag har tappat hela det där konceptet.. och nej, inga dåliga ursäkter som att jag inte har tid, för jag har tid. Jag har tid till allt annat som jag vill ha tid till - det är bara så att jag prioriterat bort att läsa. Nu öppnade jag en flyttkartong med högar av pocketböcket, som jag fått, lagt på hög och struntat i att läsa. Nu har jag börjat. Jag har hunnit en halv bok och den är hur bra som helst. Som Läckberg ungefär, en riktig deckarkvinna. Jag känner mig faktiskt jävligt nöjd med att bara ligga raklång och inte göra någonting annat, än just läsa en bok. Böcker är min grej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0