Hon driver mig till vansinne nu.

Joline känner förmidligen av att jag är stressad, för den senaste veckan har hon varit som en berg och dalbana. Helt katastrof. Hon gallskriker för allt, minsta lilla fel, och jag orkar inte riktigt ta alla strider. Det här märker hon också såklart och får därför sin vilja igenom. Nästan alltid. Nappen till exempel - hon har den fortfarande. Det är meningen att hon ska ha den på dagen när hon sover lunch och på kvällen när hon ska somna, men som det är nu så har hon den hela tiden. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, för hon är så otroligt uthållig och envis. Mer uthållig och mer envis än mig, så jag ger upp till slut. Och det är det absolut sämsta jag kan göra, jag vet.

Hur gjorde ni när ni slutade med nappen?


Kommentarer
Postat av: Nadja - Leija's mamma

Min dotter slutade med nappen precis innan honm fyllde 3 år.

Vi ordnade en ny säng och åt henne och sa; " När man fått en stor säng så kan man inte ha tutten längre!" Hon gick med på det och kastade ALLA sina nappar! Det gick två dagar då hon pratade om napparna, men sen var dem som bortglömda. :)

2010-06-15 @ 17:26:04
Postat av: Anonym

Mamma förklarade att: "det här är din sista napp. punkt slut." (typ i alla fall. jag förstod att det inte var diskutabelt). Tio minuter senare gick jag på toa, tappade nappen däri. Och så var det slut på det roliga. Jag tjatade lite, men det gick över fort. På dagis hade mamma och pappa lämnat en nödfallsnapp men den behövdes aldrig.

2010-06-15 @ 17:29:18
Postat av: tina

min mamma berättade för mig att "de här är dom sista napparna som finns, när du tappar bort dom så finns det inga mer nappar att köpa" de gick bra å jag slutade med napparna.. men dom fick se upp för napparna i affären då ;)



lycka till!

2010-06-15 @ 17:40:50
URL: http://trollungee.blogg.se/
Postat av: Joyce - Mor te Sötnosen Kemmie å Leysen

Ohhh måste bara säga att din dotter e så söt :)

2010-06-15 @ 20:34:58
URL: http://kemmielynleysen.blogg.se/
Postat av: denice

säg som det är eller doppa den i något äckligt!

2010-06-15 @ 20:48:30
URL: http://deniicen.blogg.se/
Postat av: monica

min dotter slutade med nappen ca 2 månader innan hon fyllde 3 men hon hade den bara när hon skulle sova. Sen gick vi faktiskt och betalde med napparna på Nillas bod i Nora och hon fick sin önske leksak en prinsess docka ( som vi gett pernilla strax innan). Prtade med pernila så hjälper hon dig säkert.

Min dotter hade bara svårt att sova middag första dagen, men sen har hon aldrig mer pratat om den. Så skönt att slippa den fula nappen och alla strider den innehöll

Kram

Monica

2010-06-16 @ 09:58:57
Postat av: Pernilla

när min dotter sluta med napp var hon 4 år. Vi åkte till våran sommarstuga och jag glömde ta med hennes nappar med flit, hon grät och skrek halva natten men dagen efter när vi kom hem igen sa hon: mamma jag är stor flicka och så jag behöver inte mina nappar mer. Så tog hon alla och slängde dom. natten var hemsk me´n det var värt det.



Ha det bra och lycka till med allt!

2010-06-16 @ 10:05:21
Postat av: Sanna

Min systerdotter gav faktiskt bort sina nappar till tomten på jul :) Det har funkar galant! Tomten sa att nu är du stor och då behöver du inte dina nappar. Så hon gav dom till honom .. Efter det har de inte varit något tjöt alls. Man kan även göra så med påskharen, clown om dom inte är livrädda för dom :) Hitta på nått bra! De funkar! ( Din dotter är grymt söt ! Och du är grymt stark ! Älskar era personligheter och fortsätt så! :) Massa goa kramar från göteborg !

2010-06-16 @ 11:29:39
Postat av: Cajsa

Mina barn gav nappen till alla tomtenissarna genom Bisse på folktandvården. Som tack kom tomten med varsin Teletubbies.... Nu var ju detta omkring jul iofs;) Min syster intalade jag att haren behövde alla nappar till sina barn så vi hängde alla nappar i ett träd. När M sedan lagt sig på kvällen tog jag ner alla:) Min brorsdotter lovade jag glitterlim den dagen hon slutade med napp, det tog några veckor och sedan ringde hon och berättade att hon behövde sitt glitterlim! Ett barn där jag jobbar slutade eftersom föräldrarna helt enkelt bara klippte sönder varenda napp....Pernilla (Nillas bod) har numera en burk där man kan lämna in napparna i byte mot något bra (som mamma/pappa betalat)Pippifigurer;)

Lycka till och du, det finns ingen 14-åring som har nspp;) Kanske behövs den mer nu en period när lite nytt händer?



KRAM!

2010-06-16 @ 22:08:19
URL: http://cajsalindheden.bloggplatsen.se
Postat av: yagge

för att din bebis ska sluta med napp ska du droppa lite citron på nappen innan hon stoppar den i munnen och varje gång.

funkar inte det kör med pyttelite starkpeppar på nappen. efter bara några ggr kommer hon avsky nappen!!;)

2010-07-05 @ 12:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0