Jolines tvåårsdag!

 

 

Den 2 januari var det två år sedan vi fick träffa Joline för första gången. Två år sedan vi upplevde den vackraste stunden i våra liv. Två år sedan vi äntligen fick hålla om henne... vårt mirakel. Det har varit två händelserika, minnesvärda och känslomässiga år. Joline har varit i fokus, en medelpunkt för vår kärlek! Vi har försökt att följa våra hjärtan, gjort det som känts bäst, försökt att göra det allra bästa för Joline. Vi har inte varit perfekta eller exemplariska men vi har alltid gjort det allra bästa vi har kunnat. Och det är det som räknas i slutändan, tycker jag. ♥
 

När Joline vaknade på morgonen den 2 januari fick hon frukost framför Pippi Långstrump i soffan. Efter frukosten fick hon öppna sitt jättestora paket som innehöll en docktvillingvagn från mig och Andreas. Joline blev överlycklig och började omedelbart att köra runt på sina dockor. Efter en stund gick vi till konsum och då fick hon ha med sig vagnen för att inviga den på riktigt. Vi gick förbi mormor Linda så Joline fick visa upp den, gissa vem som såg mallig ut!

 

Jag handlade ingredienser till smörgåstårtor som vi skulle bjuda på. Mina första smörgåstårtor någonsin. När vi kom hem lagade vi god lunch, med fläskfilé och annat gott. Sedan skulle jag börja garnera smörgåstårtorna några minuter innan vi skulle åka. Vi hade bestämt att ha kalaset hos min mormor (Jolines gammelmormor) för där är det störst och mest plats. Jag hade ingen aning om hur jag skulle göra, så jag improviserade och Andreas försökte övertyga mig om att de såg jättebra ut.

 

Hemma hos mormor & morfar var My och höll på att pynta med girlanger, ballonger och dukning. Sedan kom alla gäster. Joline hade stora ögon eftersom att alla paket var jättestora. Hon fick ett jättefint skötbord/matplats/badplats av mamma och Amelia. En bob utav farmor, farfar och farbror Mange. Pippifilmer av sin faster och kusin. En matstol i new born baby serien av gammelmormor & gammelmorfar, samt mycket mer. Det var bra, rejäla saker som hon verkligen behöver och kommer att ha glädje av.

 

Mina smörgåstårtor gick åt, så de måste ha varit rätt okej goda. Succén blev ändå en Pippi Långstrump tårta som vi beställt från Hälls i Örebro. Joline pratar fortfarande om den tårtan, att det var häst och apa på. Hon fick blåsa ut sitt tvåårsljus och alla applåderade samt sjunga "Ja må hon leva.." för henne. Världens lilla medelpunkt, vårt mirakel - hade en jättebra tvåårsdag!











Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Vilka fina bilder hon ser ut att ha haft en fin jul och en fin födelsedag.

2010-01-08 @ 15:48:00
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad kul att se bilder! :) Ni verkar ha haft det bra!

2010-01-08 @ 19:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0