Hemma med hjärtat.


Så otroligt skönt att komma hem, när Joline har väntat och längtat. Idag

hörde jag henne genom brevinkastet "minna mamma kommer nu" och så

ville hon läsa saga direkt. I sängen. Med henne i knäet. När hon hade placerat

oss rätt sade hon "så där ja!" och jag började läsa. Det gick en minut,

sedan var boken tråkig. Då var dockorna roliga. Och vagnen bäst. Så nu leker

vi dagis. Tro det eller ej men jag är faktiskt engagerad i leken fast jag sitter här.

Det går nämligen ut på att jag ska gå in på Jolines rum och lämna en docka

som vi kallar Elin, sedan ska jag pussa Elin och säga "hejdå, ha det så kul på dagis",

Joline är hennes dagisfröken och när jag går till jobbet vinkar hon och Elin och

säger "Ha det så bra! Ses sen..". Sen ska jag sitta vid datorn och skriva tills det

är dags att hämta Elin. Då ska jag fråga om allt har gått bra och Joline ska svara

"bra". Sen börjar leken på nytt. Vilken underbar lek.


Kommentarer
Postat av: jessica mamma till ella

haha söött!!

2010-01-19 @ 16:02:03
Postat av: Jenni

haha, klockrent. :)

2010-01-19 @ 21:59:59
URL: http://mielekki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0