Två dikter från mitt arkiv:

Om du inte fanns

Att få vila mina ögon på dig. Lycka. Lugn.

Dig, lite nära - så mycket. Trygghet.

En ögonblickssekund, din hand i min.

Just den sekund då jag kände mig hel.


Jag vill ha det som finns inuti dig. Allt av dig.

Ta fram mer. Jag vill lära känna din ryggrad.

Lära mig mer om din hud. Jag vill älska med

ditt hjärta. Snudda vid din själ.


Du är ett ljus. Du är en kung. In my soul.

Stanna, älskling

Vår tid börjar försvinna från mig.

Den ger dig av. Jag försöker hålla dig kvar -

din lukt vid liv. Mina armar förtvinar.

Mitt hjärta står still.


Du försvinner. Borta är lyckan och mitt vackra

leende. Inga glittrande ögon. Ingen vind i mitt hår.

Aldrig mer din hand på min midja. Aldrig mer dina

ögon när vi älskar.


Doften av hett te, brända stearinljus och sommarvindar

har lämnat mig. Ljudet av djupa andetag, raspig morgonröst

och sträva ben mot lakanet är borta.


Känslan av enighet, helighet och evighet har efterlämnat

sig saknad. En enda stor, oerhörd, jävla saknad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0