Hon är så ball, busig och beundransvärd.


Joline och jag var nyss och handlade till kvällens middag och mys. Joline fick dra korgen och stoppa i alla varor. Det gick smidigt och enkelt och allt var under kontroll. Väl framme vid kassan, när alla varor låg på bandet och det var dags att betala, springer Joline förbi alla i kön och in i affären igen. Det blev lite smått kaotiskt innan vi till slut hade packat och kunde lämna konsum. Hemma vägrade hon komma in och låg på trappen, till slut fick jag nog. Den där gränsen som finns någonstans var nådd och jag röt i ordentligt (vilket aldrig händer) och i precis den sekunden gick ett helt gäng äldre människor förbi och tittade med stora ögon. Jag är förmodligen den där "oansvariga, gapiga 80talist morsan som bara tänker på mig själv" i deras ögon.

Nu har vi lagat mat och ätit jättegott - kycklingfile, pommes frites, fetaostsås, haricot verts och grönsallad. Joline har även fått lyxa lite extra och fått en skål med Cheese Balls. Gissa vem som var stolt? Och vem som skyddade skålen varje gång jag gick förbi.. Hon fick även ett fruktfat med vindruvor och kiwi. Denna kväll har hittills varit succé men nu är Joline alldeles för trött för att orka vara vaken längre, så jag ska göra henne i ordning för läggis och sedan ta itu med disk och städning i köket.

BALL, BUSIG OCH BEUNDRANSVÄRD.


Kommentarer
Postat av: Marie

Var gärna med i min blogg och tävla om en bärsele för barn mellan 1-5 år :) Kram

2010-02-26 @ 19:10:08
URL: http://lillmian.se
Postat av: hanna granqvist

följde din blogg från början då jag blev tipsad av en kompis. har nu senaste halvåret haft fullt upp i skolan och totalt glömt bort att kolla din blogg. var nyss inne på min gamla dator där jag hade din blogg länkad som en favorit. tittade in nu och inser verkligen att jag har saknat din blogg! otroligt vad stor joline har blivit. helt sjukt! nu ska jag självklart bli en stammis igen. du är grym!

2010-03-04 @ 21:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0