Hemma i värmen. Öronen is dead.

Jag har presterat bra idag. Trots att jag varit fruktansvärt trött har jag lyckats slutföra första engelskauppgiften och påbörjat en examination i Historia B. Nu kan jag alltså slappna av hela kvällen och bara njuta. Känns helt okej! Har precis klivit innanför dörren efter en helvetespromenad i kylan till dagis. Kom hem med döda öron, trots tjock mössa. Joline däremot hoppade i alla snövallar och krossade alla snöklumpar på marken. Jag lät henne hållas och hade stort tålamod, så det som normalt brukar ta 10 minuter tog idag en halvtimme.

Joline står just nu och tvättar vardagsrumsbordet med våtservetter. Våtservetterna stinker parfym och konstig tvål eftersom att vi köpte dem på Gran Canaria. På vardagsrumsbordet ligger också fyra stycken dockbebisar som väntar på att byta blöja och bli matade. Joline pekar på sig själv och säger "jag, dockans mamma" och upprepar tills jag bekräftar att det är så. Hon börjar även leka att jag är dockornas mormor och ibland leker vi att jag ska vara barnvakt. Då är jag på hennes rum med dockbebisarna, medan Joline är på disco och dansar i vardagsrummet. När hon kommer hem från discot frågar hon mig om allt gått bra, då svarar jag "Ja, jättebra", sedan leker vi om igen.

Dags för lek och upptining av öron.

Kommentarer
Postat av: Ellen

hahaha gud så gullig lek...

2010-02-04 @ 14:52:28
URL: http://ellene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0