Ni får ha överseende med lite mindre bloggande.





Jag älskar dig
 
Jag vill tacka otroligt mycket för all positiv feedback, för all stöttning, all cred, all konstruktiv kritik, alla tips och råd och alla vänliga, kärleksfulla ord. Ni har verkligen hjälpt mig genom svåra stunder men också varit vänner att dela skratt och glädje med. Ni, mina otroliga bloggläsare - som ägnat så mycket tid åt att läsa om oss och vårt liv, har gett oss väldigt mycket tillbaka. Den här bloggen kommer för all framtid att tillhöra Joline och den kommer att vara ett dokument över hennes liv och utveckling, samt hur vår livssituation sett ut i övrigt och hur jag har mått och känt mig under olika perioder. Jag är övertygad om att den här bloggen kommer kunna hjälpa mig i framtiden och att den kommer vara till glädje för mig och Joline.

Just nu har jag så mycket att fokusera på; skola, boende situation, relationer till människor i min närhet och förstås JOLINE. Jag söker jobb, försöker att finna motivation att orka studera vidare, hitta kraft att dagligen ge Joline det allra bästa i livet och utöver det hinna med mig själv och mina vänner. Det har varit ett fruktansvärt jobbigt 2009 och jag vill se till att saker och ting ordnar upp sig till det bästa under 2010 igen. Jag vill hitta den där inre styrkan, stabiliteten, tryggheten och lugnet som jag tidigare haft och nya milstolpar att sträva mot i mitt liv. Jag vill återfå drömmar, mål och det där "jävlar anammat" som jag alltid kunnat luta mg tillbaka mot. Allt detta i kombination med hur tillvaron ser ut och vilka förutsättningar som finns... ja, det kommer att krävas en hel del.

Jag kommer inte att blogga så mycket - kanske ingenting alls, under en obestämd tid. Jag känner att det blivit alldeles för privat den senaste tiden med självutlämnande texter och mörka livsskildringar. Dessutom har bloggen mer eller mindre blivit min "öppna dagbok" och det är inte tanken med den här bloggen då den först och främst ska handla om och utgå ifrån Joline. Jag tar en paus och samlar nya krafter som jag kommer att behöva när jag ska resa mig igen och få ny skrivlust.

Joline, min lilla skatt - ligger just nu och sover tillsammans med sin nya Pippi Långstrump docka och snuttefilten och sover. Hon har blivit så stor och en unik människa som jag är otroligt stolt över. Jag älskar henne såklart, över allting annat på hela jorden.

Jag vill så gärna att ni ska kunna fortsätta följa mig, men bilden jag ger skapar ingen helhet utan ger istället ett mörkt och dystert intryck vilket inte alls avspeglar vårt liv som det är mest. Jag väntar som sagt på nya krafter och sedan återkommer jag som vanligt igen, med massvis av energi. Jag hoppas att ni kommer att finnas kvar då! All kärlek! / Jasmine & Joline



Kommentarer
Postat av: Krycklina - mitt liv på krycka!

Hoppas allt löser sig för er.. <3

2010-02-14 @ 13:56:49
URL: http://krycklina.blogg.se/
Postat av: linda

nej nej nej nej nej din blogg är ju bäst!!!!:'(<3

2010-02-14 @ 14:20:38
Postat av: felicia

Klart vi finns kvar! Ta den tid du behöver Jasmine, och glöm aldrig bort vilken otroligt betydelsefull och viktig person du är!

Många kramar till dig & Joline.. <3

2010-02-14 @ 14:29:39
Postat av: Sara med liten i magen

Åhh vad tråkigt !! Men givetvis ska du göra det som känns rätt och bäst för dig, jag kommer nog kika inom här varje dag i den vanliga ordningen ändå och hoppas på att du har hittat tillbaka med ny kraft och energi :) Hopaps du får en riktigt glad alla hjärtansdag iallafall ! kramar

2010-02-14 @ 14:40:43
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Självklart! :) Vi (eller åtminstone jag) väntar. Take your time to rise and shine.



Ni är värda allt! Kramar /M och sundaliv

2010-02-14 @ 14:51:24
URL: http://sundaliv.blogg.se/
Postat av: Matilda S

Kommer sakna ditt bloggande! Du är cool och vacker och en enorm inspiration! Hoppas verkligen att du kommer tillbaka.. väntar på dig!

2010-02-14 @ 14:55:24
Postat av: linda

Jag finns kvar, och hoppas att du återkommer snart!!

2010-02-14 @ 18:26:58
URL: http://fairie.blogg.se/
Postat av: Marie

Kommer sakna din blogg... Men det är bra att ge sig själv tid!

2010-02-14 @ 18:41:51
Postat av: Anonym

Jag kommer helt klart finnas kvar och vänta. Ta hand om dig själv och Joline. Ta den tid du behöver.

2010-02-14 @ 23:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0