Eftermiddagsfika med scones & te.

Joline älskar te. Hon tjatar om te flera gånger om dagen, men jag brukar försöka begränsa det till morgon eller kväll. I förrgår när vi kom hem från dagis bakade vi scones och skulle ha lite mys tillsammans med nybakat bröd och te. Joline vakade över sconsen när de stod i ugnen och upprepade samma sak hela tiden: "Mamma bakat bullar. Titta, mamma bakat bullar..". När de var klara och hon fick smaka kastade hon hela mackan på golvet och sade att det var en äcklig macka. Det kändes sådär. Men cred för att jag försökte.


Kommentarer
Postat av: nathalie

men va? te är jättebra för barn - mycket bättre än saft och annat skit! ge henne osötat te bara, så borde det vara helt okej. i Polen brukar man bara ge barn te eller vatten. det finns tom speciella burkar med pulverte till barn som man kan köpa i mataffärer!!

testa med hallonte eller någon av liptons fruktte, t.ex. forrest fruits eller blue fruits. men osötat, så klart.

2010-02-11 @ 11:18:52
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Scones har ju en lite annorlunda smak. Jag tycker inte heller om det jag håller med Joline om att scones är äckliga mackor ; D

2010-02-11 @ 12:15:58
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: linda

Haha, massa cred! Nästa gång kanske hon älskar dem, barn är väl sådana :)

2010-02-11 @ 13:42:40
URL: http://fairie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0