Ballader, snöoväder och bajsblöjor.


Jag lyssnar på ljuva 80-tals ballader. Det är så rogivande att höra Berlins - take my breath away. Barnen står och läser sina nya böcker som de fick igår med bilder på ovanliga, vilda djur. De diskuterar kring bilderna och säger djurens namn. Så gulliga! Det har äntligen slutat snöa ute, men jag fasar ändå för att ta mig ut i snöovädret. Ärligt talat fylls jag faktiskt av ångest när jag tänker på hur lite plogat det kommer att vara. Hur kallt det kommer att vara. Hur jävla blött det kommer att bli när vi kommer in..


Det luktar bajsblöja i hela lägenheten. Jag har gått ut med soppåsarna och bytt två blöjor. Förstår inte varför de luktar och förstår ännu mindre hur två små barn kan bajsa så otroligt mycket? Det är obegripligt. Jag tror aldrig att jag kommer vänja mig vid bajsblöjelukt. Eller vid blöjor över huvud taget.


Barnen vaknade klockan 04:00, så förhoppningsvis, för deras egen skull -
somnar de om snart så de kan vila upp sig inför nya äventyr! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0