Mitt i natten.

Så brast det. Tårar rinner, snoret rinner, jag hulkar och försöker få fram vad som är fel.. Men ingenting är fel, det är bara det "att jag faktiskt gjort så gott jag har kunnat, även om vi inte har någon hemmagjord knäck". Jag gråter för att jag har enorma krav på mig själv. Det blir så påtagligt när det är jul, och alla tävlar mer eller mindre medvetet med varandra om vem som varit ute i bäst tid, vem som ordnat flest hemmagjorda godissorter, vem som har finast gran och vem som fixade bästa julklapparna..

Och julklappar finns det, i massor. Joline har morgonfilm (Lotta på Bråkmakargatan) i sin julstrumpa, samt en julklänning. När hon vaknar ska vi springa ut och titta i grötskålen som vi ställt utanför, för att se att tomten verkligen varit där och ätit! Sedan blir det lååång och mysig frukost med den griljerade (MEN färdigkokta) skinkan och alla världens goda pålägg. SÅ till den efterlängtade julklappsöppningen - där det gömmer sig Lundby Dockhus med möbler och en Hoppetossa (Pippis båt) och tillhörande figurer. Där väntar också nya pyjamaser och fler Astrid Lindgren filmer.

Det är svårt att vara förälder ibland, när tid inte finns och när man vill så mycket mer än man hinner. När Joline ständigt kallar mig för Dumma, dumma mamma trots att jag gör allt som står i min makt för att göra henne till världens lyckligaste prinsessa. Nej, nu torkar vi tårarna och dammsuger köket. Sedan andas jag ut.

Det blev jul i år också.



Kommentarer
Postat av: Marielle

Du är bra som du är, lita på att du räcker till. För det gör du, mer än väl, med all din kärlek till lilltjejen, annars vet jag inte vad. Hoppas ni får en underbar jul och att du kan släppa lite på dina krav idag. Du ÄR bra precis som du är oavsett hemgjord knäck eller ej, God Jul- kram :)

2010-12-24 @ 10:57:02
URL: http://Kommaigen.blogspot.com
Postat av: Elina

Andas, var inte ledsen! :c Joline kommer vara så nöjd så - tror inte hon bryr sig om du har lagat allt från scratch eller tretusen olika sorters julgodis. Du måste inte hinna med allt eller vara "perfekt", du är redan så himla bra och fantastisk! Skit i tävlingar och krav, bara njut av tiden och kärleken till JOline :)

Tänker på dig!

<3

2010-12-25 @ 16:29:11
URL: http://stockholmskaiengland.blogg.se/
Postat av: Linda K.E

Alltså, jag blir helt förbryllad av att du skriver som du gör, för jag tycker du är en superhajpad morsa, som ställer dig och bakar och allt.

(själv skiter jag i att baka, allt blir bara knäckebröd.)

Du hittar ju på en massa skoj med din unge som en annan aldrig orkar med ens! Jag gillar att du pallar trycket, men jag gillar ännu bättre att du erkänner att du är helt slut och inte orkar vara perfekt. Sådana mammor är sjukt bra. Sådana som är mänskliga. Sådana gillar jag.



Lev efter detta: "Det finns inga perfekta mammor - bara mammor som gör sitt allra bästa."



<3 GIRLPOWER.

2010-12-27 @ 18:21:33
Postat av: Jolines mormor

Älskade unge <3 Du är bäst bara för att du är den du är!!!!! Joline skiter i både knäck & välkammade mattfransar, hon har världens bästa mamma & jag är så stolt över dig! Du är en underbar mamma & en härlig tjej med massor av energi <3 tusen kramar från mamma

2010-12-28 @ 18:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0