Det här med Fransk Bulldog.

Jag har blivit kär.. Ja, på riktigt. Denna gång i en Fransk Bulldog, eller egentligen ingen specifik hund, utan rasen överhuvudtaget. Har kollat blockat, kennlar, bilder på Google, läst på om rasen.. tittat bilder igen. Och till och med börjat klura på namnförslag. Jag bara måste ha en Fransk Bulldog. Jag måste. (Helst igår!) men jag får förmodligen vänta ett par månader. Kanske år (?) på min älskling.

Namnförslag tjej-bullis;
Alba
Betty
Ebba
Engla
Greta
Hedda
Maggie
Siri
Svea
Thilda
Tyra
Vega

Namnförslag kill-bullis;
Alf
Allan
Bert
Billy
Gunvald
Harry
Levis
Malte
Otto
Pekka
Wilgot

Såhär ser rasen ut. Denna bild lånad från www.Franskbulldog.se





Kommentarer
Postat av: Anonym

hade en rottis som hette maggie.. nu heter hundarna vi har lizzy kitty sammy och tasha

2010-08-17 @ 18:47:52
Postat av: Amanda

Åh, jag tycker också dom är jättefina! Själv är jag ju lite svag för Harry, men annars är Alba och Betty coola namn. Passar till en sån hund :)

2010-08-17 @ 19:10:56
URL: http://harryochmamma.blogg.se/
Postat av: Noomi

Jag hoppas att du är medveten om hur mycket högre vet. kostnader raser som dessa har än friska raser, och hur mycket mer dessa lider. De kan inte andas normalt vilket i sin tur gör att de inte kan leva normalt, dessutom har de nästan alltid skelettdefekter samt hudproblem.



Egentligen är de inte ens lagliga att avla på då man inte får avla på sjuka djur. Fransk bulldogg är en ras som är sjuk, det är inte individer som är sjuka utan rasen i sig är sjuk.

2010-08-17 @ 19:36:06
Postat av: Julia

Hej! Skulle bara vilja tipsa om att via rasklubben, http://www.fbksverige.se/, är det enklare att finna seriösa uppfödare än via Blocket :) Lycka till med köpet!

2010-08-17 @ 20:24:14
Postat av: Nadja - Leija's mamma

En mycket fin hundras! :)

Tycker absolut att du ska skaffa dig en!



Har dock hört att de kan få problem med andningen, och de låter väldigt högt. Nästan som en liten gris, :)

2010-08-17 @ 21:04:12
URL: http://nadja92.blogg.se/
Postat av: 19åriga Fru Sofia - Nu även mamma

Vår ena katt heter Harry ^^ Våra vovvsar heter Lady (40kg) och Elsa (4 kg). Elsa är min mammas hund på papper, men hon är väldigt mycket här då hon arbetar. Så brukar säga att båda är bådas :)

2010-08-17 @ 21:17:34
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: Janpan

En sån har min kompis :) dom är ju så söta

2010-08-17 @ 21:52:45
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så jäkla söt ras. Greta eller Harry var sött :)

2010-08-17 @ 22:49:37
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: Emma

Själv föredrar jag engelsk bulldog framför fransk. Men tycker självklart fransk bulldog också har sin charm :)



5 månader innan jag flytta hemifrån köpte mina föräldrar en engelskbulldog som fick namnet Rolf. Men vi hade även namnförslaget Harry på vår lilla bebis. Så jag skulle nog valt det om du köper en hanne :)



Bulldog överhuvud taget är en super mysig hund, som har en sån super personlighet som inte går att beskriva. Det ända som är en nackdel är att det är så många som är rädda för dom. Iallafall den engelska. Kan bero på att dom ser o låter farliga men det är dom absolut inte :)



Det jag skulle komma fram till är att du kommer inte ångra dig :) så kolla o kolla tills du hittar just din lilla älskling :) lycka till :)

2010-08-18 @ 07:34:09
Postat av: Julia

Jag och min familj har haft en "fralla" nu i ett år och alla är helt nere i honom, så otroligt mysig ras, social och go på alla sätt och vis:) Han fick namnet Vincent:)

2010-08-18 @ 22:42:02
Postat av: petra

hej! kan du inte blogga meeer? :D

tycker din blogg är så mysig!

2010-08-19 @ 13:34:55
Postat av: Lina

vår beagle heter maggie! jättebra hundnamn :)

2010-08-19 @ 23:11:49
Postat av: Kickan

Lakrits är fint

2010-08-22 @ 09:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0