Morgonrutiner!


Nu har jag & Joline hittat våra morgonrutiner som fungerar bra. Det tog sin lilla tid att anpassa sig efter de nya, stressiga mornarna. Som tur är, är Joline väldigt morgonpigg så jag behöver aldrig väcka henne. Hon vaknar oftast innan väckarklockan ringer och skriker "MAMMAAAAA" och det är trevligare att vakna till än en ringsignal på telefonen. Såhär ser våra mornar ut:

Kl. 05:00 - Väckarklockan ringer. Om inte Joline har vaknat innan, ligger jag kvar i ungefär 10 min, sedan går jag upp och börjar organisera skolväska, dagisväska och extrakläder..blöjor osv.

Kl. 05:30 - Joline vaknar! Hon springer direkt till köket och säger "Nam,nam" så jag skär upp frukbitar i en skål och ger till henne, då springer hon med skålen in till vardagsrummet och säger "BOMPAAA" så jag sätter på en film. Imorse såg hon tecknade versionen av Karlsson på taket. Medan Joline tittar på tv och äter frukt duschar jag och gör mig iordning.

Kl. 06:00 - Joline har bajsat. Vi byter blöja. Byter blöja på dockan och sätter på dockan kläder. Joline får rena kläder och det kan ta lite tid, beroende på hur mycket hon protesterar. Sedan försöker jag plocka upp lite saker som vi hunnit riva fram under morgonen så att det ska vara fint när vi kommer hem.

Kl. 06:30 - Dags att gå till dagis! Jag irrar runt som en galning och ser till att mobil, nycklar, plånbok, busskort och diverse annat är med. Joline protesterar vid påklädning av ytterkläder och skriker för att hon inte vill lämna dockan. När vi går hemifrån tänker jag "PUST, vi kom iväg idag igen!" :-)

Kl. 06:45
- Joline lämnas på dagis. Vi vinkar hejdå!

Kl. 07:05 - Bussen till skolan går och jag är genomsvettig efter att skjutit Jolines vagn upp för hela backen till dagis. Somnar oftast på bussen om jag inte pluggar någonting eller passar på att prata i telefon en stund.


Kommentarer
Postat av: Frida

Oj fem?! Pust :) När går du då och lägger dig på kvällen?

2009-09-23 @ 08:53:45
Postat av: Sara

Tycker det är jätte roligt och intressant när du skriver så om era rutiner :) Trots lite stress på morgonen så verkar ni ha det mysigt :)

2009-09-23 @ 09:06:25
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0