Josefine är min livscoach!




Här har ni henne; en älskad vän, en uppriktig & ärlig vän, en underbar vän.
Min livscoach!

Under vår vänskap har vi turats om att vara "starka". Ibland, under vissa perioder, har jag dragit det tyngsta lasset och burit mest jobbiga grejer på mina axlar och sedan har Josefine tagit över när det blivit för tungt för mig. Just nu är Josefine den starka, hon har precis funnit rätt i livet och jag känner mig mer förvirrad än någonsin just nu. Och när det känns som att jag ska gå sönder, finns hon där.. Hon slänger sanningarna i ansiktet på mig och säger aldrig det jag vill höra utan det jag behöver. Hon respekterar mig, hon respekterar mina känslor, men hon låter mig inte ljuga för varken mig själv eller henne. När jag bara vill försvinna en stund, skriver jag ett långt, deppigt sms tll Josefine och får alltid några kloka ord tillbaka. Jag är så jävla, innerligt och brutalt tacksam att vi är vänner och att jag lät en så sann och underbar vän som Josefine krypa innanför mitt skinn. Hon är min livscoach, bästis och så mycket, mycket mer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, visst är det fantastiskt att få dela något så nära med en annan människa. :) Det finns ingenting bättre! / Marielle

2009-09-28 @ 21:23:42
Postat av: Josefine. livscoachen

Tack älskade Vän, du betyder mer än du tror för mig <3. Utan dig - ingen Jos.

2009-10-01 @ 09:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0