Bebissugen

 

Jag har ingen liten bebis längre. Ingen liten, knubbig, tandlös, fjunig bebis som kan skriker så där ynkligt och ligger alldeles stilla i famnen och tittar med stora ögon. Min lilla, älskade och finaste bebis har blivit en unik individ som knallar runt på vår jord. Hon kan prata, förstå allting jag säger och visa genom ord och gester vad hon vill. Hon är inte min ”pyttelilla” längre, hon är min ”stora tjej”. Igår rensade vi bort hennes bebisleksaker. Bitringar, skallror och gosedjur som luktar sur bröstmjölk. Vi lade favvisarna i ”spara lådan” där de första kläderna finns sparade. Jolines första mössa är för stor för Jolines docka. Dockans huvud är så himla litet och jag kan inte för allt i världen förstå att min bebis har varit så där liten. Men kläderna bevisar att hon har det. Och vi har bildbevis. Fast det känns så längesedan, trots att det bara är 20 månader sedan min stora tjej var en ynklig, försvarslös pyttetjej.

JAG ÄR BEBISSJUK! Jag vill göra det igen. Hela grejen. ♥
.. jag längtar så efter en stor gravidmage, svinjobbig förlossning och förbannat ond amning.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Heej!! åh ja är också så himla bebis sugen!! fast för mig blir de ju första bebisen så ja skulle så gärna vilja prata med nån om allt som har med graviditet och sånt att göra.. snälla sänlla kan du inte maila mig?

[email protected]

bamsekram från emelie

2009-09-23 @ 10:41:57
Postat av: Leas mamma Sandra

Precis så här känner jag med. Jag vill ha en till nu, en liten mysig bebis. Tiden går verkligen fort och vips så är bebisen ett stort barn.

/Sandra

2009-09-23 @ 10:58:19
URL: http://leasmamma.blogg.se/
Postat av: elin

Hej! Ja det är så kul med små bebisar det är så söta. För nu är jo Joline stor tjej. Ja det hade varit kul om du blev gravid igen. Ha en bra dag. Kram Elin.

2009-09-23 @ 10:58:48
Postat av: Mariah

Du är otroligt söt och otroligt förnuftig och smart för att vara så ung. Halkade in på din blogg nu och fastnade för den! Kämpa på och lev ut dina drömmar! Många kramar!

2009-09-23 @ 13:06:53
Postat av: Emma

Du ha ju sakt att du inte vill ha fler barn om det inte blir med samma pappa.Har du ändrat dig????

2009-09-23 @ 13:21:04
Postat av: Mia

Känner igen det som du skriver... Faaan Neah är 2 ½...

2009-09-23 @ 19:26:04
Postat av: Caroline.

Snart har jag en liten bebis och en stor flicka : )

2009-09-24 @ 10:54:25
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0