Till Joline:

Till min älskade dotter..

När du kom till världen var jag full av styrka. Full av drömmar, hopp och liv. Du kom med ditt liv och gjorde mitt så mycket bättre. Du föddes till kärlek, av kärlek och kommer alltid vara den största kärleken i mitt liv. Du är den där ingrediensen i mitt liv som gör allt förbannat vackert, men jag kan inte riktigt beskriva dig i ord. Jag älskar dig och jag älskar mycket mer, men kärleken till dig kan inte mätas med kärleken till någonting annat. Du, min unika skatt, är pelaren som håller mitt hjärta på plats.


Varje dag när jag vaknar vill jag göra det allra bästa för dig. Jag offrar mig själv för dig. Jag ställer mig i skuggan av ditt ljus. Jag hoppas att du kommer vara stolt över mig när du blir stor, trots att jag inte alltid varit den perfekta. Jag kan inte ge dig allt, men jag kan ge dig kärlek och du kan växa dig stark på den. Jag kan inte finnas där för dig, hos dig, så ofta som jag skulle önska, men jag hoppas du förstår att allting jag gör är för din skull – vår skull. 

När allting inuti mig rasar samman och jag står kvar som ett skal, fyller du mig med ljudet av ditt skratt och gör mig levande igen. Jag orkar för din skull. Du förstår inte än men när du somnar viskar jag förlåt. Jag viskar förlåt och stryker dig över håret och hoppas att det gör dig lugn. Jag säger att jag älskar dig och att jag gör allt jag kan för dig och hoppas att det räcker till. Förlåt för att det kanske inte alltid räcker till, men snälla du, var stolt över att jag försöker.  


Du och jag, Joline, är ett team. Du och jag i ett krig mot världen, om det skulle behövas. Du och jag mot dem alla, om det är vad de kräver. Även om jag träffar någon annan. Älskar. Älskar ännu ett barn, är det du som är den första bebisen jag höll i min famn. Du var den första som låg i min mage. Det var dina fötter jag kände genom magen och det var din ljuvliga bebisdoft som jag lärde känna först. Du slet ut min kropp. Du är alldeles underbar. Det jag vill att du ska veta är att vad som än händer, oavsett hur vårt liv kommer att arta sig, påverkar det inte min kärlek till dig. Jag älskar dig och finns här för dig. Jag backar aldrig någonsin, för det är du och jag som är kärnan.


När du läser det här är du äldre och jag hoppas att du känner att jag har lyckats. Jag hoppas att du har känt dig älskad. Jag hoppas att du känner att jag funnits där. Jag hoppas att vi har det bra och att du känner dig stark och vacker, precis som du är.


Kärlek från mamma!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oj... Jasmine!

Vilken otroligt vacker kärleks hälsning Du skrivit till Joline.

Jag blir alldeles rörd... Tänk om alla barn kunde få sådan kärlek av sina föräldrar...

Stå på dig och kämpa på!!!



Många kramar från Pernilla

2009-10-08 @ 13:29:47
Postat av: Janpan

Så himla fint skrivet!

2009-10-08 @ 13:33:19
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: stina

Oj, vackert skrivet. Blev helt tårögd. Joline borde vara världens lyckligaste som har dig vid sin sida.

2009-10-08 @ 13:36:46
URL: http://stinameelin.blogg.se/
Postat av: Michaela

Gud va fint du skrivit till Charmtrollet du har till Dotter!

Som du kanske vet "vickar" jag på Hennes dagis, hon pratar på hur mycket som helst och vet verkligen vad hon vill! Vi har gungat som bara den idag.

Någonting som hon verkligen verkar tycka om! Då hon blev arg när jag tog bort henne från Gungan för vi skulle in och äta lunch! ;)

Du är superstark Jasmine och du har världens goaste och finaste Dotter! Jag hoppas att du är medveten om det! Det är inte många som klarar av att ha en snart tvåårig dotter samtidigt som man går sista året på Gymnasiet! (:

2009-10-08 @ 15:14:36
Postat av: Rebecha

Otroligt vackert skrivet :')

Du verkar ta hand om Joline otroligt bra!

För några år sen skulle man aldrig kunna tro att du nu skulle ha en dotter och ta hand om henne så bra.

Fortsätt kämpa, det kommer alltid något gott tillslut :)

2009-10-08 @ 17:19:39
URL: http://rreg.blogg.se/
Postat av: Malin

Puh, blir helt tårögd.... Jättefint skrivet Jasmine!



Kram på dig!

2009-10-08 @ 17:57:07
URL: http://westlundmalin.blogspot.com
Postat av: Ellen - beräknad förlossning imorgon..

Jag har aldrig kommit till krita att kommentera förut (förutom när du födde din dotter). Har följt dig ganske exakt sedan den där bilden skulle jag tro ;)

2009-10-08 @ 19:37:12
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: marie

så himla fint skrivet, jag fällde tillochmed en tår när jag läste det :)

2009-10-08 @ 19:57:47
Postat av: Wictoria - Mamma till Kevin.

väldigt fin Text till din dotter och gullig mage du hade :) eller är du gravid igen? :)

2009-10-09 @ 08:52:08
URL: http://minkarlek.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Så fin skrivet! : ) Du är sååå bra Jasmine!

2009-10-09 @ 14:07:26
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jättefint skrivet! Tänk om alla hade en mamma som dig, Joline kan känna sig lycklig!

Kram

2009-10-09 @ 15:16:53
Postat av: emma

fint skrivit tycker jag

2009-10-09 @ 20:01:11
Postat av: Annie

Kram till dig & joline , tummen upp för kärlek =)

2009-10-09 @ 21:16:44
URL: http://mammaannie.blogspot.com
Postat av: E

Vad duktig du är på att sätta ord till känslor (eller tvärtom)! Jättefint skrivet! Känner/tänker likadant. Kanske kommer jag låna lite från din text till min dotter!

2009-10-09 @ 21:37:07
Postat av: Clara

så du e inte tillsammans med pappan längre? du kanske borde ändra din fakta-text då;)

2009-10-10 @ 14:03:25
URL: http://anovac.blogg.se/
Postat av: Sara

Riktigt fint skrivit av dig. Jag tror joline kommer uppskatta & verkligen inse vilken bra mamma du är.

Du verkar va en väldigt mogen tonåring för din ålder. Sättet du skriver på. Jag verkligen älskar att läsa din blogg, det är det första jag gör när jag sätter mig vid datorn. Tänker mig in i hur sjukt stark du måste va. Något som gör mig riktigt frustrerad är att det verkligen finns människor som verkligen har mage till att skriva och kommentera massa fruktansvärt fula saker! Jag tycker det är så jävla synd, för när du skriver verkar det ju som att du verkligen försöker & vill va där så mycket det bara går, men endå finns det folk som ska trycka ner andra för att själv må så jävla bra..



Stå på dig Jasmine, och du ska veta så otroligt vacker och fin dotter du har :)

2009-10-14 @ 19:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0