Svar på era frågor, del 2:


Hur gjorde ni med alla möbler, vem fick dom?
Har du undansparade pengar att köpa det som fattas med?


Vi delade på möblerna. Det vi hade med oss "in" tar vi också med oss "ut". Det han fått av sin familj får han ha kvar och samma sak med mig. Jag hade mest gardiner, ljuslyktor, porslin osv. och han hade mest utav de "stora möblerna" och vi har även köpt en hel del tillsammans och vi har haft inställningen att båda ska ha det bra.

Jag har nästan allt jag behöver till min nya lägenhet samt en del undansparade pengar. Som tur är har jag bra hjälp av min fina familj som alltid ställer upp. Dock har jag det mest nödvändiga att starta med, i princip allt utom en soffa, ett soffbord och en tv-bänk.

Vad vill du utbilda dig till / arbeta med i framtiden?

Jag vill utbilda mig till Polis och arbete som det.

Känns det jobbigt att du separerat utan att ha utbiladat dig färdigt, med tanke på pengar och så?

Jag medger att situationen inte är den mest idylliska och de närmsta åren kommer inte att innebära att jag får "åka räkmacka", men jag försöker att fokusera på det som är bra och det känns mest positivt med den här separationen, även om det är sorgligt att vi inte kan fortsätta i ett förhållande. Nu får vi bli lyckliga på varsitt håll.

Hur ska ni göra med Joline? Delad vårdnad?

Joline kommer att vara mest med mig, eftersom att jag fortfarande är mammaledig med henne. I nuläget har vi ingen "halvveckas eller varannanhelg plan" utan vi bestämmer i början av veckan vad som kommer fungera just den veckan. Vi har inte riktigt hunnit komma in i det här nya, utan försöker få det så bra som möjligt för Joline och vi vill båda ha henne så mycket som möjligt, såklart.

Jag undrar som många andra varför flyttar du?

Jag och Andreas mognade olika när vi fick barn och i slutet av vår relation saknade vi de viktiga grunderna med respekt, ömhet, ärlighet, kommunikation och närhet. Vi kunde inte utvecklas tillsammans längre eller ha något utbyte av varandra. Jag kände att jag var tvungen att gå vidare på egen hand för mig egen och Jolines skull. Jag tror att Andreas känner samma sak.

Sen undrar jag vilka affärer brukar du shoppa kläder i (till dig själv) För du har så snygg klädstil tycker jag.

Det är sällan jag handlar kläder till mig själv. När jag har pengar över är det oftast Joline som får kläder. Jag har ingen "typisk stil" utan handlar det jag tycker är snyggt, på alla möjliga affärer. :-) Blandar hejvilt kan man säga..


 


Kommentarer
Postat av: Alex

2009-03-20 @ 14:07:07
Postat av: Alex

Så dey var alltså du som ville göra den här separationen? hur mår Andreas idag då? är han lycklig eller ?

2009-03-20 @ 14:07:56
Postat av: sandra

Jag säljer en nästintill ny IKEA-soffa om du e intresserad...

2009-03-20 @ 14:08:28
Postat av: Victoria

Hur gör ni med jolines tillhörigheter? Säng osv ? vem tar de? kramar

2009-03-21 @ 01:55:45
Postat av: Anonym

på dig låter de som det absolut inte är några problem? va de länge sen känslorna för andreas försvann eller? Jag menar lite måste de ju kännas i kroppen..

2009-03-21 @ 13:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0