Svar på era frågor, del 1:


Hur kommer du ta det om han träffat någon ny som också blir en del i Jolines liv tror du?
Kommer du kunna ta det med lugn eller sitta hemma och lida?

Eftersom att det var jag som tog det första steget ur vår relation känner jag mig "klar" med det som vi hade. Jag har accepterat att inte klarade av att leva tillsammans, även om det var vad vi båda ville. Därför skulle jag inte ha några problem med att han träffade någon ny, även om det skulle ske väldigt snabbt efter vår separation. Jag skulle bli glad för hans skull!

Hur många läsare har du om dagen, eller i veckan?
Jag har mellan 1000 - 3000 läsare varje dag, det varierar under perioder. 

Är Joline ett bad/dusch barn, gillar hon att bada eller duscha? och hur ofta gör hon det?
Detta har gått upp och ner i perioder sedan Joline föddes. Just nu har hon varit inne i en "anti-period" då vatten inte alls varit särskilt populärt. Men hon gillar att sitta i duschen och leka med flaskorna när jag duschar och det händer ett par gånger i veckan. Då passar jag på att tvätta av henne också.

Uttalar ni Joline med engelsk eller svensk accent?
Joline uttalas precis "Jolin" utan e och med svensk accent.

Ska du börja på riskbergska till höstan?
Om allt går som planerat så ska jag det.

Har joline märkt av flytten? Tar hon det bra?
Jag tror inte att Joline hittills har tagit någon större skada av flytten eftersom att vi har bott hos mamma i väntan på den nya lägenheten. Hon har ju varit mycket hos mamma och vi bodde här när hon var nyfödd, så det är nog inte en väldigt stor kontrast, även om hon självklart märker av en förändring. Jag tror att hon har märkt av en del känslor hos mig och reagerat på dem, eftersom jag inte varit alltigenom stabil de senaste veckorna. Nu, när separationen är ett faktum och jag har fått en egen lägenhet känns allt bra och jag är lycklig.

vilka ämnen läser du just nu?
Matte A, Engelska B, Historia B, Religion B, Samhällskunskap B

Hur lärde du och Josefine känna varandra?
Jag och Josefine gick i samma klass på mellanstadiet, men då umgicks vi inte. Sedan pratade jag inte med henne under hela högstadieperioden tills jag fick reda på att jag var gravid och att hon också var det. Jag gick fram till henne på 9:ornas danskväll och vi började prata. Det klickade direkt, om man säger så..

Vart bor Andreas, vart kommer han att bo?
Andreas bor i vår gamla, gemensamma tvåa och jag flyttade till mamma i väntan på en egen lägenhet. Andreas ska bo kvar i vår gamla lägenhet.

Var i Sverige bor du?
Nora, en liten stad utanför Örebro.

Hur stor är din nya lägenhet?
47 kvadrat; kök, hall, toalett, vardagsrum & en stor klädkammare som blir Jolines rum.

När ska jag Joline börja dagis?
Hon börjar i augusti, när hon är 20 månader.

Har du några husdjur?
Jag och Andreas hade inga husdjur, men mamma har både katt och kaniner. Jag vill gärna ha en katt när vi flyttar till vår lägenhet så Joline får växa upp med djur.

Hur går med med studierna?

Jag har mvg i alla kurser jag läst förutom matte A och Engelska A, där har jag vg.

Vilken är din älsklingrätt?

Vilken svår fråga. Det varierar ofta. Jag byter ofta. Just nu längtar jag efter grillat!

Vad kan Joline säga?

Joline kan säga "mamma, pappa, docka, kaka, klocka, hej, kissen, muuu, vov vov, kvack kvack, tutte, var är, där, titta."

Jag tycker att du och din familj + andreas nyss flyttade, men hur kommer du, joline och andreas att bo nu?

När jag var gravid flyttade vi till en bättre anpassad lägenhet. Sedan flyttade jag och Andreas till egen lägenhet för ett år sedan. Nu har vi separerat och jag flyttar till en egen lägenhet, han bor kvar i vår gamla.

Grubblade ni på att separera länge eller kom de bara pang bom? Vem var det som tog upp diskussionen först om att separera?

Det var jag som ville separera och jag som tog första steget. Det var ett beslut som jag till slut kände mig "tvingad" att fatta, för vår familjs skull och för att vi skulle kunna ha en fungerande, framtida vänskapsrelation. Det var ett beslut som fick växa fram.

Är det någon som har hittat någon annan?

Nej. Separationen handlade om relation mellan oss två och att den inte fungerade.

Vad säger era familjer?

Det tycker att det är tråkigt, såklart.

Hur känns allt nu? Är du fortfarande kär i andreas så att det känns jobbigt?
Jag tycker om Andreas som en vän och han har många fina egenskaper men det funkar inte att vi två lever tillsammans. Det känns tråkigt aatt vi inte klarade av att hålla ihop, men jag har accepterat och bearbetet det och känner inte att det känns så jobbigt. Har just nu vad jag kallar en "nytändning" på livet.

Hur har du råd att bo i en egen lägenhet?

Barnbidrag, studiebidrag, föräldrapenning och bostadsbidrag.


Fler svar kommer senare..


Kommentarer
Postat av: Linda

Hur klarar Andreas av att bo själv nu med hyra o så? Och hur ofta ska han ha Joline hos sig?

2009-03-19 @ 18:08:07
Postat av: Anonym

Du verkar vara en klok o förståndig tjej!

2009-03-19 @ 22:28:27
Postat av: linda

Jag har egentligen ingen fråga, tänkte bara säga att jag tycker att du verkar vara en jättebra tjej och mamma :) Har sett dig och Joline en gång från bussen, när jag åkte 302:an genom Nora -din sötnos är vackrare IRL!



Hoppas du får det bra i framtiden och trivs med Risbergska! Jag gjorde det inte, men det är nog bättre för dig ;)



Allt gott!

2009-03-20 @ 09:02:03
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0