Lite pluggning igen


Den senaste veckan har jag (rent ut sagt) struntat i skolan och allt som bara väntar på att få göras. Jag vet inte riktigt vad som hände, men jag har haft en ordentlig plugg-svacka. Som tur är finns det gott om tid för att hämta upp det jag missat och Josefine, min högra hand, kommer hit ikväll och sparkar igång mig. ♥ Tack darling för att du peppar mig. Jag behöver ditt pepp. Just ditt.

Vi struntade inte alls i Örebro idag. Vi åkte in och käkade supergod lunch på Unga mammor och Joline fick träffa några kompisar där. Märker att jag och Andreas inte är de enda som ska gå isär. Det är tråkigt att det är så många som går skilda vägar när barnen är små, men det är inte lätt att hitta en balans som fungerar. :-( Dock tror jag att ett barn mår bättre av två föräldrar som är vänner och är lyckliga på varsitt håll än två föräldrar som bråkar och mår dåligt när de är tillsammans. Jag tror aldrig att det är någon bra lösning att hålla ihop för barnens skull.

Hej hej, jag undrar bara vart du köpt den fina tröjan?
Tröjan (på bilden från inlägget Robinson) är köpt på Gina Tricot, men jag tror inte att den finns kvar, tyvärr.

Känner du någon gång att du utnyttjar din familj?

Nej, för jag tycker inte att jag utnyttjar dem.

Hur har Andreas tagit separationen?

Jag tänker inte sitta och basonera ut Andreas känslor här på bloggen men självklart är han ledsen och tycker att det är sorgligt att vi inte kunde hålla ihop, som vi båda hade planerat. Jag antar att han känner ungefär samma som jag; att vi ville men det gick inte, vi hittade ingen bra balans som gjorda att vi båda kunde vara lyckliga. Vi båda känner att det blev bäst såhär och att vi nu fungerar bättre som vänner, med lite distans till varandra och varandras liv.

Vill du träffa en plast-pappa till Joline nu?

 Joline har en bra pappa som älskar henne och vill vara med henne så hon behöver ingen "ny" pappa eller någon "stand-in" pappa heller. Det räcker bra med den hon har. Om jag skulle träffa någon ny skulle han inte vara någon "papparoll" utan bara en manlig förebild i hennes liv.

Vill du fortfarande ha sex barn?
Jag har alltid sagt att jag vill ha 4 barn men nu, när jag och Andreas precis gått isär känner jag att jag inte vill ha några fler barn alls. Jag har alltid velat ha mina barn med samma pappa och den drömmen har spruckit så för tillfället finns inga barn med i mina framtidsplaner. Det tar jag den dagen det blir aktuellt..

Tror du att du skulle klara att plugga på heltid och ta hand om henne på heltid?
Det är ungefär det jag har gjort så ja, det tror jag absolut att jag skulle klara av.

Varför vill du bli polis?

 Jag älskar möten med människor och vill vara en bra förebild. Jag bara känner att polis är helt rätt för mig. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag har velat det så många år och drömmen håller i sig. Det känns som ett utav mina "kall".




Kommentarer
Postat av: Annie - ung blivande mamma

Lycka till med allt, läser din blogg dagligen! :)



Kram Annie

2009-03-23 @ 18:04:47
URL: http://annieviktoria.blogg.se/
Postat av: mockan

Tror du inte att du och andreas kan hitta tillbax till varandra igen???

2009-03-23 @ 18:56:36
Postat av: anna från stockholm

hur många läsare har du per dag? :) älskar din blogg. du verkar vara en strak tjej som vet vad du vill, jag har dig som förebild faktiskt

2009-03-23 @ 19:24:12
Postat av: F

Tror du att du och andreas kanske skulle kunna hitta tillbaka till varandra igen lite senare ?:)

2009-03-23 @ 20:07:28
Postat av: Erik

När lägger du ut blider på den nya lägenheten?

Varför valde du att gå konvux i stället för att läsa helt och hållet på distans?

Varför valde du attfortsätta läsa överhuvudtaget?(många tar ju sabbas år)

Vilken storlek har hon på kläder?

Hur tror du andra uppfattar dig och ditt val att skaffa barn nu och inte om ca 10?

Vad tror du att du inte skulle klara av?

2009-03-23 @ 23:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0