Frågor från Erik

När lägger du ut blider på den nya lägenheten?
Jag känner inte har jag har någon större lust att visa bilder på kaos, så jag väntar tills jag kommit iordning. Jag tror att allt kommer vara klart till mitten av nästa vecka och då kommer ni att få se massvis med bilder. Jag är stolt över mitt nya place!

Varför valde du att gå komvux i stället för att läsa helt och hållet på distans?
Det är skönt att komma iväg och träffa människor och få den sociala biten som skolan ger. Dessutom har jag lärt mig så mycket mer genom att vara på lektionerna och haft chansen att fråga lärarna samt deltagit i en massa intressanta diskussioner. Jag hade inte trivts bra med att läsa helt och hållet på distans. 

Varför valde du att fortsätta läsa överhuvudtaget? (många tar ju sabbatsår)

Jag bestämde mig, när jag fick reda på att jag gravid, att jag ville klara både och på det allra bästa sättet. Jag ville klara av skolan så snabbt och bra som möjligt samtidigt som jag ville vara en bra mamma. Jag tycker att jag hittat en bra balans och att jag nått de mål jag hade från början. Det går att kombinera om man bara vill tillräckligt gärna.

Vilken storlek har hon på kläder?
Joline använder storlek 80/86.

Hur tror du andra uppfattar dig och ditt val att skaffa barn nu och inte om ca 10?
Jag vet inte hur andra uppfattar det och ärligt talat så bryr jag mig inte speciellt mycket om det heller. Det var ju inte deras val och det är inte de som ska leva mitt liv, det gör jag så bra själv. Men visst har olika människor olika åsikter och de måste få tycka vad de vill, jag respekterar oliktänkande så länge de inte kommer med anklagelser på felaktiga grunder (som den kommentaren jag fick om att jag är ute varannan dag och super, fast jag inte alls dricker alkohol!)

Vad tror du att du inte skulle klara av?
Det finns massvis med saker jag inte skulle klara av. Jag är ingen superwoman!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0