Jasmine svarar, del 3.



Vad tycker du om andra mammor i din ålder som inte pluggar samtidigt som dom är mammalediga?
Jag tycker ingenting om dem. Däremot kan jag tycka att det är synd om man inte tar upp skolan alls och struntar i att plugga helt, men jag tycker inte att de mammorna är sämre än mig på något sätt utan jag tror att de fixar allting bra ändå!

Är det du som har höga krav på dig själv? Eller är det andra som har det?
Jag har höga krav på mig själv när det gäller skolan. Jag tror även att kraven som jag har på mig som mamma kommer från mig själv, men att jag påverkas av samhällets förväntningar på mig som ung mamma. Man vill bevisa att de har fel och bevisa att jag kan för dem som inte trodde på mig!


Varför så mycket rosa till Joline?
Jag har inte köpt ett enda rosa klädesplagg till Joline de senaste månaderna (med undantag för två pyjamaser). Tvärtom har hon nästan bara fått gröna, blåa, vita och svarta kläder. I början, när hon var nyfödd, var det mycket rosa för det var vad alla köpte till henne, medan jag är mer för skrikiga färger och crazy mönster. De första kläderna jag köpte till Joline efter att hon var född var gröna. Hennes rum är ganska rosa får jag hålla med om, men även inslag av grodor och grönt. Hennes vagn är lila och designen på bloggen är rosa för att jag älskar färgen rosa till mig själv :-))

Har du någon förebild?
Kate Winslet, Cindy Lauper, Magdalena Graaf, Astrid Lindgren, Linda Skugge, Kateina Janouch och min egen mamma.

Har du någon mammaförebild?
Min egen mamma och alla mammor som kliver upp varje morgon och gör sitt allra bästa!

Vill du ha fler barn?
Nej, jag vill inte ha barn med olika pappor.

Skulle du kunna tänka dig att insemineras?
Jag tror aldrig att det kommer bli nödvändigt i mitt liv.

Hur klarar du dig ekonomiskt?
Jag klarar mig :-)

Hur mycket kostade Jolines nya vagn och hur hade du råd med den?
Den kostade 1 500 kr och jag köpte den med lånade pengar som ska lämnas tillbaka när den gamla vagnen blir såld samt avbetalning två månader efter det.

Vad har du i hyra?
2700 kallhyra.


Hur tänkte du innan du blev gravid hur ni skulle klara ekonomin?

Vi planerade och räknade och kollade upp olika möjligheter och vi har alltid klarat det!

Var brukar du köpa kläder till Joline, köper du begagnade kläder? 
Det blir mest kläder på H&M, men även en del från Kappahl. Har även beställt några Katvig och IDA T plagg från internet. Jag har inte köpt några begagnade kläder till henne, men tycker absolut inte att det är fel att göra det. Det är bra när kläder återanvänds :-) 

Vill du ha en son?
 Jag har inte någon speciell längtan efter någon son.

Är du kristen? Har du konfirmerat dig?
Nej, jag är varken kristen eller konfirmerad.

Vad tycker du om Carolas musik?
Det finns några få låtar som är bra, som hon gjorde för många, många år sedan.

Har du något barnvagnstips?
Jag tycker att min vagn som jag har nu är superbra, en firstwheels city elite. Rekommenderar en vagn med stor varukorg och som är väldigt lätt (mina två tidigare vagnar har varit tunga och svårstyrda) samt en vagn med svängbara framhjul, det tycker jag har funkat bäst.

Vad var Jolines första ord?
Hej kissen! (Ja, det är sant...)

Kommer du att jobba något den här sommaren?
Nej, jag kommer att vara mammaledig tom den 1 augusti då vi skolar in prinsessan på dagis och därefter kommer jag att börja sista året på gymnasiet.


Kommentarer
Postat av: e

hahaha! "hej kissen":) fan vad sött:P

2009-06-25 @ 22:13:35
Postat av: Lisa

Varför vill du inte ha barn med olika pappor? Tänk om du träffar någon ny när det är runt 30, kan du tänka dig att skaffa barn med honom då om det känns rätt?

2009-06-25 @ 22:16:09
URL: http://birfir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0