Den stora frågan, är jag och Andreas ihop igen?


Jag tycker att jag och Andreas fick ett väldigt bra avslut på vår tid tillsammans. Vi satt länge och pratade om vad vi hade gjort som bidrog till att vi separerade men allra mest pratade vi om alla positiva saker vi fått ut utav våra år tillsammans och alla fina minnen som vi har tillsammans. Vi värdesatte och respekterade vår historia som vi delar och berättade för varandra hur glada vi var och fortfarande är, att just vi två fick barn tillsammans. Jag får tårar i ögonen när jag skriver det här för jag minns hur känsloladdat det var och hur många saker jag ville säga som jag inte visste hur jag skulle formulera.

Vi pratade om framtiden och hur vi ville uppfostra Joline, vad som var viktigt för oss båda och hur vi ville att vår relation skulle vara i framtiden, för att Joline skulle må så bra som möjligt. Vi bestämde att vi ville göra allt för att kunna fortsätta en vänskapsrelation och göra saker som "mamma, pappa, barn.." så Joline skulle få vara tillsammans med både mamma och pappa under sin uppväxt och kunna tänka tillbaka på barndomsminnen från en "hel familj". I början turades vi om att gråta varannan gång när vi skulle lämna/hämta eller åka på någon dagsutflykt. Vi turades om att trösta, anklaga och skälla på varandra också. Vi kunde krama om varandra och undra hur fan det blev såhär.

Tiden har gått och smärtan som vi kände när vi såg varandra månaden efter separationen är borta. Nu känner jag glädje och stolthet över hur vi klarat av att lösa vår situation. Jag tycker att vi har hanterat den här separationen moget och bra med tanke på hur smärtsamt och känslosamt det är att gå skilda vägar, oavsett hur omöjligt det är att leva tillsammans. Jag och Andreas bygger upp någonting nytt från grunden nu, som vi tappade förut och vi pratar om saker som vi borde ha pratat om när vi var tillsammans för att förbättra vår relation då. Vi har lärt oss enormt mycket om oss själva och vad vi gjrode för fel. Det har varit väldigt lärorikt att separera och jag tror att oavsett om jag och Andreas kommer hitta tillbaka till varandra i framtiden eller ej, har vi nytta utav dessa kunskaper resten utav våra liv.

Enkelt svar på frågan om vi är tillsammans är nej. Vi prövar oss fram. Vi trevar bland lögner, svek, missförstånd, saknad, kärlek, historia osv.. Som jag sade tidigare håller vi på att bygga upp någonting nytt och vi försöker att leva i nuet. Vi tänker inte "aldrig mer" och inte heller "om ett år när vi.." utan vi tänker att framtiden får utvisa vart vi hamnar, tillsammans eller isär, det viktigaste är i allafall att vi alla mår bra och att Joline en bra, stabil, trygg och kärleksfull uppväxt. ♥

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fin blogg :)

2009-07-19 @ 19:44:30
URL: http://mikaelafranzen.blogg.se/
Postat av: ERICA - FLYTTAR TILL USA 09/10

du är så otroligt mogen! en grym mamma :)



---



I höst flyttar jag till USA för att plugga på highschool i ett år. Följ mig och mina förberedelser inför året som utbytesstudent samt senare när jag är iväg!

2009-07-19 @ 19:53:55
URL: http://ericausa.blogg.se/
Postat av: E

Tänk om alla var så medvetna som du! Man blir typ avis.

2009-07-19 @ 20:02:08
Postat av: Emma

Jag hoppas innerligt att du och Anderas kan hitta tillbaks och bygga upp något nytt som är ännu bättre. Som du säger så tror jag också att separera kan vara bra (Då pratar vi om en seperation och inte varannan månad seperation).



Ni är ett fint par och ni gör ett fantastiskt jobb med Joline tillsammans och var för sig.



Ta den tid det tar och låt framtiden visa vart ni ska ta vägen!



Må så bra!



Kram Emma

2009-07-19 @ 20:12:33
URL: http://elviranollatta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är underbart klok och sann mot både dig själv och andra, beundransvärt! /M

2009-07-19 @ 20:40:52
Postat av: Charlotte

Jag blir ofta helt betagen när jag läser din blogg,du är en fantastisk mamma med otroligt kloka värderingar!

Joline har två kalas föräldrar!



Lycka till!

Kram







2009-07-19 @ 21:39:56
URL: http://yttepytts.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

ny video i bloggen där jag sjunger! kika gärna in och säg vad du tycker :) ♥

2009-07-19 @ 21:49:49
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-07-19 @ 22:12:45
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: carro

åå va fin blogg :D gjort designen själv?



ha en trevlig kväll!

Carro

2009-07-19 @ 22:19:50
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: therese

du skriver så bra!

jag älskar att läsa din blogg.. det finns många bloggare som bara snackar om sitt underbara liv, och inte vågar visa lite smärta..



men du vågar skriva om det du tycker är sämre. (y'



jag hoppas att du och andreas hittar tillbaka till varandra, eller att det blir bäst på ert sätt!



ni är verkligen jätte bra föräldrar båda två! :D

2009-07-20 @ 00:12:26
Postat av: Jos

Jag är så stolt över dig min vän, kärlek till dig från mig i alla tider =)

2009-07-20 @ 16:43:25
Postat av: Caroline.

Så kloka ni är.

2009-07-20 @ 17:39:14
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: alexandra pedersen

jag tycker verkligen att du är en stark person! kan inte föreställa mig hur jobbig den här perioden måste ha vart! Lycka till // Alexandra

2009-07-21 @ 12:28:08
URL: http://alexandrapedersen.blogg.se/
Postat av: fian.

Läser man inlägget noga så låter det ändå som om chansen att ni ska hitta tillbaks till varandra är stor! Jag hoppas det, ni verkar fortfarande ha ett speciellt band!

2009-07-22 @ 18:34:31
URL: http://rosaconverse.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0