Hej på dig också, vännen!

Jag tycker det är löjligt, ett barn ska inte ha ett barn till förälder. Det är därför man har preventivmedel förstår du... ne just det, för du är inte vuxen så du gör inte det. det är lätt att inte ta ansvar och bara hålla på va? en fråga, vem bestämmer hur länge du får vara uppe på kvällarna? vem av barnen får vara uppe längst?

En utav de komiskt, sjuka kommentarerna som jag fick i kväll. Ännu roligare att personen i fråga varit inne på min blogg och läst många gånger under kvällen och kommenterat samtliga gånger. Har du inget annat att göra än att läsa om en tragisk, fjortis unge (som du kallar mig)? Om du läst min blogg ett tag vet du att jag välkommnar åsikter från alla men kom igen, vad är det för fel med att berätta vem man är och skriva på ett mer "moget" sätt? Ja, du har ju tydligen bestämt dig för att det är okej att döma mig och kalla mig för saker och tydligen tror du dig veta mer än du egentligen gör..

Är jag en dålig mamma för att jag är 17 år? Nej, knappast. Jag är en fruktansvärt bra mamma! Joline har tur och jag har tur som har henne, vi är perfekta komplement för varandra. Vet jag vad preventivmedel är? Ja, visst gör jag det, men jag gjorde ett val att inte använda det - kalla det fjortis, oansvarigt - vad du vill men kom inte inte på min blogg och säg att jag inte kan ta hand om mitt barn och att det är ett misstag att jag fick henne, för då går du för långt. Anklaga mig inte för saker som du inte vet ett skit om och ett litet tips, gå någon annanstans och släng din skit, i en papperskorg? Vad vet jag? Det enda jag vet är att jag inte vill att din skit förpestar min kväll så snälla, skaffa ett liv som innefattar någonting annat än att hänga på en blogg vars ägare du verkar förakta och se ner på.

Kram på dig & ha ett underbart liv.

Kommentarer
Postat av: M

YOU GOOO girl!

2009-01-04 @ 20:44:02
Postat av: s

Håller med M. Fjant som skriver sådär fult...personen borde skämmas!

2009-01-04 @ 20:46:51
Postat av: Lisen

Bra skrivet

2009-01-04 @ 21:05:12
Postat av: Lisen

Bra skrivet

2009-01-04 @ 21:06:18
Postat av: jessica

skit i vad folk säger. ödsla ingen energi på såna människor som bara är avundsjuka. DU ÄR BÄST.

2009-01-04 @ 21:27:11
Postat av: Denice

Jag kan inte låta bli att dela med mig av mina åsikter nu.

För det första så har mammarollen INGEN ålder. Jag kan tycka att det är mer positivt med en yngre mamma än äldre. Det finns människor som skaffar barn efter de passerat 45-50, barnen växer upp i en "lill-gammal" värld och förlorar ofta sina föräldrar när de är unga. Det i mina ögon är så mycket värre.

Det är bra att vara en yngre mamma, du har mer ork och energi till ditt barn, lättare att se barnens lekbehov och ni är på en jämnare nivå.



Jag är 19 år fyller 20 om ett par veckor och ska få en bebis i April.

De flesta har sett det positivt då jag blev vuxen snabbt eftersom jag började jobba när jag var 16 och har ett stabilt liv. MEN många har även kommenterat det hela med "passa på att leva, du är bara ung en gång" Jag har gjort det jag vill göra med mitt liv utan barn och känner nu att ett barn är precis vad jag behöver och vill ha. Det är en del av livet att skaffa barn så varför haka upp sig på en ålder?



Självklart finns det tjejer som skaffar barn alldeles för tidigt och inser inte sitt eget bästa, men du om någon i din ålder har bevisat att unga mammor kan. Du är ett riktigt bra exempel.



Keep up the good work tjejen!

2009-01-04 @ 21:50:36
URL: http://deniicen.blogg.se/
Postat av: Denice

Jag kan inte låta bli att dela med mig av mina åsikter nu.

För det första så har mammarollen INGEN ålder. Jag kan tycka att det är mer positivt med en yngre mamma än äldre. Det finns människor som skaffar barn efter de passerat 45-50, barnen växer upp i en "lill-gammal" värld och förlorar ofta sina föräldrar när de är unga. Det i mina ögon är så mycket värre.

Det är bra att vara en yngre mamma, du har mer ork och energi till ditt barn, lättare att se barnens lekbehov och ni är på en jämnare nivå.



Jag är 19 år fyller 20 om ett par veckor och ska få en bebis i April.

De flesta har sett det positivt då jag blev vuxen snabbt eftersom jag började jobba när jag var 16 och har ett stabilt liv. MEN många har även kommenterat det hela med "passa på att leva, du är bara ung en gång" Jag har gjort det jag vill göra med mitt liv utan barn och känner nu att ett barn är precis vad jag behöver och vill ha. Det är en del av livet att skaffa barn så varför haka upp sig på en ålder?



Självklart finns det tjejer som skaffar barn alldeles för tidigt och inser inte sitt eget bästa, men du om någon i din ålder har bevisat att unga mammor kan. Du är ett riktigt bra exempel.



Keep up the good work tjejen!

2009-01-04 @ 21:51:20
URL: http://deniicen.blogg.se/
Postat av: Elinor

Jag har läst Jasmines blogg länge och skulle man bara läsa utan att se hur gammal hon va skulle man inte gissa på att hon va 17 år! Man skulle gissa på något betydligt mer, så ansvarsfull och bra mamma hon är! Den personen som skrev den där kommentaren måste hakat upp sig på bara hennes ålder eller så måste de i grund och botten bestå av avundsjuka! Jasmine fortsätt att bara vara så bra som du är! Och fortsätt med din fina blogg!

2009-01-04 @ 22:12:48
Postat av: underbart=)

att du verkligen tar åt dig av det jag säger =) så underbart att du tillåmed skriver ett helt inlägg om det.

Du är inte ens vuxen än och du ska uppfostra och ta hand om ett barn? helt vansinnigt.

det ska vara åldersgräns på att skaffa barn! för barnens skull

2009-01-04 @ 22:20:24
Postat av: Frida

jag tycker du verkar som en underbar mamma , jag har sätt dig på stan några gånger med joline och du ser ut som ett riktigt proffs (:

Den personen som påstår nått annat måste vara knäpp.

2009-01-04 @ 22:58:43
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag tror att du och "Mamma Marlie" Råkat ut för samma person... låter inte helt olika. Någon som har haft en tråkig söndag och sitter och kommenterar elaka kommentarer... Moget!

2009-01-04 @ 23:52:05
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Danni

Bit ihop och glöm bort, du vet att du inte förtjänar det där. Vi som har läst här ett tag vet att du är en underbar mamma, du behöver inte bevisa det för någon.



Det är patetiska människor som skriver sådana kommentarer, man får dem vad man än bloggar om, även om ni unga mammor är lite extra utsatta...



Hoppas du fick en bra kväll när den värsta irritationen lagt sig.

2009-01-05 @ 01:03:02
URL: http://procedomani.wordpress.com
Postat av: Weris

Att vara mamma är ingen ålder, det är hur mogen man är som räknas och om man är redo att ta hand om ett barn. Om du nu inte hade varit redo så skulle ju du ha använt preventivmedel, eller hur? Jag tycker att du är otroligt mogen för din ålder =). Min kusin är 1 år äldre än dig och hon är 2 barn det första fick hon när hon var 14 och den andra när hon vad 16, och hon klarar det bra. Är man 2 som tar hand om ett barn(som ni är) så blir det lättare också.

Han/Hon som skrev den kommenteran till dig är bara omogen och svartsjuk. Ta inte åt dig av vad personen skriver.

Och du är ju i princip vuxen, du fyller 18 nu i år.



Joline är hur söt som helst! =)



Ta and om er! / Kram Weris =)

2009-01-05 @ 08:34:04
URL: http://werisblogg.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej

Jag tycker inte att du ska ta åt dig av alla dumma komentarer som folk ger dig. Jag tror det är någon stackare där ute som inte har något annat att göra än att skicka taskiga komntarer till unga mammor, för jag har sett liknande kommentarer på andra ung- mamma-bloggar. Jag tycker att du verkar sköta din mammaroll till 100%, och man kan ju inte göra mer än sitt bästa. Fortsätt vara den du är och strunta i vad alla andra tycker. Söt dotter föresten.

2009-01-05 @ 09:52:08
Postat av: Familj på tre <3

Jag har bara en sak att berätta.. Jag skrattar ihjäl mig snart åt den här patetiska personen. Det måste verkligen vara tungt att bära vetskapen om att man har en sådan bristande uppfattning om sig själv och andra.

Jag lider med dig "underbart=)" Det finns bra psykiatrer som säker vill ta sig an ditt fall så du behöver inte deppa ihop totalt..

2009-01-05 @ 12:54:01
URL: http://josiejoos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med dig! du är en bra mamma, stå på dig och förtsätt i samma banor!

2009-01-05 @ 14:03:20
Postat av: marie

Jag tycker att du värkar va en sån fruktansvärt bra mamma :)

2009-01-05 @ 18:44:10
Postat av: Mia

Åh, att folk orkar hålla på så dag ut och dag in! Stå på dig, tycker du verkar ta hand om Joline jättebra :) Som så många redan sagt, att vara mamma är ingen ålder! kramar

2009-01-05 @ 18:57:14
URL: http://busbananenmia.blogspot.com
Postat av: jeanette

oj vilken avundsjuka det måste ligga bakom denna person=) tragiskare människa finns nog inte! mamma är ingen ålder

2009-01-05 @ 21:32:58
Postat av: Therese :)

HAHAHAH vilken korkad människa som kommenterar sådana dumma saker! x) Jag skrattar bara år det, sådana dumma människor kan man bara inte ta på allvar. Och du vet ju, att du är en underbar mor, även fast du "bara" är 17 år. För som sagt, att vara förälder har ingen ålder. Man bestämmer alltid själva om man är redo, det kan ingen annan välja åt en. Så ta inte åt dig av denna korkade människa, du är en underbar människa och mamma och det vet du ;)

2009-01-06 @ 14:04:49
Postat av: Miah

har följt din blogg ett tag och jag tycker verkligen inte att du är som en 17åring du är mycket mognare. Och bara för att man är ung så är man itne en dålig mamma, har sett många "äldre" mammor som är dåliga mammor. Stå på dig...



Kramar

2009-01-06 @ 15:08:27
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag säger bara en sak - Avundsjuka. Den personen som skrivit så till dig, kan inte acceptera att det faktiskt går bra för dig och din familj. Istället för att pusha dig och faktiskt ge dig beröm för det jobbet du gör, så försöker den personen dra ner dig. Ålder är bara en siffra, det som räknas är vad man har bakom pannbenet, hur mogen man är och om man är redo för att sätta sitt eget liv åt sidan & alltid sätta det lilla miraklet först i allt. Det finns ingenting som säger att en ung mamma inte är en bra mamma och det är ingenting som säger att en äldre mamma är en dålig mamma. Det beror helt och hållet på hur man är som person. Och du Jasmine, du måste vara så otroligt stolt över dig själv, du har lyckats med något så stort. Jag ryser när av tanken att du faktiskt var 15 år när du blev gravid och är där du är idag. Du är beviset på att unga mammor KAN. Som jag sagt innan, du är min förebild. Hoppas att jag blir lika bra mamma då jag får mitt barn. Jag vill ingenting annat än att ha ett litet liv som växer inom mig då jag läser din blogg. Men det får vänta, det kommer när det kommer, och då ska hon/han vara lika välkommen till denna värld som lilla Joline. Jag beundrar dig och ditt jobb som mamma. Det är få som klarar av att gå i skolan, sköta ett hushåll, ha ett barn & en relation till en kille på samma gång. Hoppas den personen som skrev så till dig tänker om och ser hur hårt du kämpar och hur mycket kraft du har, och sedan frågar sig själv om han / hon verkligen hade klarat det du gör.. Det är bara personer som är avundsjuka på att någon annan har det dom egentligen vill ha, och klarar av att hantera sådant som dom inte kan hantera som beter sig på det sättet. Jag är stolt över dig, jag känner inte dig på något sätt, men jag följer dig genom dina dagar. Och Jasmine, låt ingen trampa på dig! Det du skrev var mycket stabilt och visar att du vet vem du är, och vad du gör! Massa kramar!

2009-01-09 @ 02:51:46
Postat av: Anonym

Hej! Måste bara säga att jag tycker att du är så sjukt bra! Det är inte många som skulle ha klarat av det du gör varje dag, jag skulle verkligen inte göra det i alla fall. Att ta sånt ansvar som du gör i så ung ålder... Jag saknar ord :) Du är min nya idol! Tack för att du bloggar och delar med dig av dina erfarenheter :) Många kramar / Linda

2010-10-29 @ 18:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0