Tack Nicole!


Idag ställde Nicole upp som barnvakt i 1,5 timme när jag var på min första psykologilektion. Det var verkligen tur att hon var ledig idag, för mamma skulle på läkarbesök och jag missade ju förra veckans lektion. Ville vara där och göra ett gott intryck. Känns inte lika lätt att ta med henne nu heller när hon tar sig fram, förra terminen satt hon på en filt där jag satte henne och lekte. Hade inte vart hela världen om jag missat denna lektion heller, men jag är väldigt glad att Nicole ställde upp! Tack..

Psykologi A verkar vara en väldigt intressant kurs. Idag fick vi börja på ett kapitel som handlar ganska mycket om barn och barnuppfostran mm. Vi diskuterade i grupper om olika frågor gällande barn och eftersom jag älskar att diskutera och framföra åsikter samt att lyssna till vad andra har att säga kring ett intressant ämne tror jag att den här terminen kommer bli väldigt spännande. Kul att läsa kursen med Josefine också. Vi åt lunch tillsammans idag i skolan och kommer att kunna göra det de flesta dagarna i veckan så då får vi lite kvalitetstid, någonting som jag värderar och uppskattar högt. Jag är så glad för att jag har mina nära, fina och underbara vänner.

I kväll är det dags att sätta igång med nya läxor. Ska skriva en engelska och en samhällskunskapsuppgift, samt komplettera ett arbete om epoker. Så det är ingen risk att jag behöver fundera över vad jag ska göra.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hur lyckas du vara så diciplinerad när det kommer till skolarbetet? Vart får du all din motivation ifrån? Själv tycker jag nämligen att det är jätte svårt att komma igång med sånna saker.

2009-01-20 @ 21:03:45
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

När jag pluggade Psykologi A så läste vi knappt ur boken... läraren skrev ut papper efter papper och de var en allmänt oplanerad och strulig kurs.



Hoppas du har en bra lärare : )

2009-01-20 @ 21:36:16
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0