Så mycket man önskar, men inte gör..


Det finns så många saker jag önskar och vill göra. Inte nödvändigtvis dyra eller tidskrävande saker, men det finns saker jag vill uppleva som jag ofta funderar på men tar inte tanken till handling. Det kan vara allt från jivekurs, att lära mig japanska, baka den där goda tårtan i receptet som jag alltid tänker att jag ska göra.. osv, känner ni igen er? Det handlar inte alltid om "ting" utan om människor och relationer. Jag känner så många, fina människor som jag verkligen tycker om att umgås med men det blir "aldrig av" eller "jag har aldrig tid". Jag har tid. Ibland. Men jag tar mig inte den tiden till att göra dessa saker. Veckor går, månader.. till slut har det gått så lång tid att man knappt vet om man vågar ringa och bjuda på fika. Jag skulle vilja bli mer handlingskraftig när det gäller sådant och när jag satt här och började skriva på detta inlägg kom jag på att jag själv kan göra en liten "planering" i min kalender för vad jag vill göra varje vecka/månad och sedan se till att det blir av. Det kan vara allt från att ringa den där kompisen från dagis och fråga om vi ska käka lunch eller varför inte tälta i skogen med Nicole? Jag tror ni fattar grejen, jag vill helt enkelt uppnå det jag ständigt har i mitt bakhuvud. Det jag önskar och så hemskt gärna vill. Låter inte det som en bra ide?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är med på noterna. Jag gillar inte alls dessa små energitjuvar, för det är vad de är, ätminstone för mig. Jag blir jättestressad av att ha dessa saker "liggandes", att de aldrig blir av när det är saker jag vill..



/M

2009-01-19 @ 21:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0