Ni har väl inte missat..



Frågestund!
Längre ner i bloggen..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag är en tjej på 15 år (93:a, fyller alltså snart 16) och jag och min pojkvän (91:a, fyller snart 18) funderar på att skaffa barn.

Har du några tips?

Jag börjar ju gymnasiet till hösten, och då börjar han tredje året, så då tänkte vi att jag skulle gå så länge som jag kunde, och sedan plugga på distans. Visst gjorde du det förut? Hur var det med ett litet barn?

Sedan så funderar vi på om ekonomin skulle fungera?

Lägenhet kan vi köpa av sparpengar som min pojkvän har, men sedan så har man ju utgifter varje månad ändå! Det om är mest intressant är väl den tid då min pojkvän fortfarande går gymnasiet, eftersom när han gått ut tänkte han jobba (och då får vi ju inkomst från det).

Men man får föräldrarpenning även fast man pluggar på distans va?

Sedan borde jag väl få studiebidrag också, eftersom att jag pluggar? Eller hur funkar det?

Och sedan får jag väl antagligen underhåll från mina föräldrar eftersom jag inte fyllt arton?



Tack :)

2009-01-27 @ 23:09:54
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag är en tjej på 15 år (93:a, fyller alltså snart 16) och jag och min pojkvän (91:a, fyller snart 18) funderar på att skaffa barn.

Har du några tips?

Jag börjar ju gymnasiet till hösten, och då börjar han tredje året, så då tänkte vi att jag skulle gå så länge som jag kunde, och sedan plugga på distans. Visst gjorde du det förut? Hur var det med ett litet barn?

Sedan så funderar vi på om ekonomin skulle fungera?

Lägenhet kan vi köpa av sparpengar som min pojkvän har, men sedan så har man ju utgifter varje månad ändå! Det om är mest intressant är väl den tid då min pojkvän fortfarande går gymnasiet, eftersom när han gått ut tänkte han jobba (och då får vi ju inkomst från det).

Men man får föräldrarpenning även fast man pluggar på distans va?

Sedan borde jag väl få studiebidrag också, eftersom att jag pluggar? Eller hur funkar det?

Och sedan får jag väl antagligen underhåll från mina föräldrar eftersom jag inte fyllt arton?



Tack :)

2009-01-27 @ 23:10:01
Postat av: Anonym

vad är det bästa med att vara mamma? :)

2009-01-28 @ 07:14:59
Postat av: sofia

åh tänker på så mycket som jag vill fråga dig men varje gång dete blir fråge-stund kommer jga inte på en enda fråga!!

hahah

2009-01-28 @ 23:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0