Hemma hos Josros


Hej alla läsare,
denna underbara söndagskväll spenderar jag med bästa vännen Josefine och våra underbara, älskade döttrar som precis somnat i varsin säng. Josefine ska på kvällsprommis med vovven och sedan blir det film, Camilla Läckberg - Predikaren & en massa fett och socker. Till slut blir det läggis och då ska vi dela säng och hemligheter. Hur mysig låter min kväll? Ja, jag vet - alldeles ofantligt bäst. Känns skönt att få en hel - tjejkväll - såhär tillsammans efter jul och nyår. Jag älskar dig min fina vän och är glad att just DU är den jag kan dela allt med. Låt oss nu hoppas att natten blir lugn och att barnen sover sådär sött som bara barn kan. Och att vi vaknar i morgon bitti, lika underbart snygga som vi är i kväll, fast med lite mer fett och socker i våra kroppar.

Nu ska jag vara social, för det är jag väldigt bra på!

Puss på er som gillar mig. Annars skiter jag i pussar.

Kommentarer
Postat av: Denice

Jag kan inte låta bli att dela med mig av mina åsikter nu.

För det första så har mammarollen INGEN ålder. Jag kan tycka att det är mer positivt med en yngre mamma än äldre. Det finns människor som skaffar barn efter de passerat 45-50, barnen växer upp i en "lill-gammal" värld och förlorar ofta sina föräldrar när de är unga. Det i mina ögon är så mycket värre.

Det är bra att vara en yngre mamma, du har mer ork och energi till ditt barn, lättare att se barnens lekbehov och ni är på en jämnare nivå.



Jag är 19 år fyller 20 om ett par veckor och ska få en bebis i April.

De flesta har sett det positivt då jag blev vuxen snabbt eftersom jag började jobba när jag var 16 och har ett stabilt liv. MEN många har även kommenterat det hela med "passa på att leva, du är bara ung en gång" Jag har gjort det jag vill göra med mitt liv utan barn och känner nu att ett barn är precis vad jag behöver och vill ha. Det är en del av livet att skaffa barn så varför haka upp sig på en ålder?



Självklart finns det tjejer som skaffar barn alldeles för tidigt och inser inte sitt eget bästa, men du om någon i din ålder har bevisat att unga mammor kan. Du är ett riktigt bra exempel.



Keep up the good work tjejen!

2009-01-04 @ 21:51:53
URL: http://deniicen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur länge har du och Andreas varit ett par.? är in förlovad? :)



kramar

2009-01-04 @ 23:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0