Fråga från Virre


Hur fick ni eran lägenhet? Hur har ni råd att bo själva?
Vi flyttade till Andreas brors gamla lägenhet i mars, tog över den en månad tidigare. Vi klarar oss på de inkomster vi får eftersom att vi inte har så många fasta utgifter, lån eller kontrakt med bindningstider. Vi har föräldrapenning, studiebidrag, barnbidrag, Andreas lön (han helgjobbar) och underhållsbidrag. Klarar oss bra, vi har det vi behöver.

Hur ser du på framtiden?
Jag ser väldigt positivt på framtiden. Mitt närmst mål nu är att bli klar med gymnasiet med så bra betyg som möjligt, sedan är kanske nästa mål ett barn till och sedan plugga vidare för att till sist arbeta med det jag vill. Självklart finns det många saker jag vill göra på vägen. Vara en bra mamma till Joline är såklart alltid prioritering ett.


Kommentarer
Postat av: C

hur kan du få underhåll när ni bor tillsammans? då får ju pappan skulder? och man kommer aldrig ifrån dom? eller kan man få det ändå om man har dålig ekonomi?

2009-01-08 @ 14:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0