En dikt

En dikt som jag skrev till svenska B förra terminen.
Jag tycker väldigt mycket om att skriva dikter så ni
får ta del av och läsa en utav dem.

Hjärtat,stanna inuti..

Kroppens sömmar spricker, blodkärl går itu.
Hjärtat, själen och mina organ bankar inuti,
vill ut.

Varje gång jag öppnar röda läppar små, försummar
du min röst, skör sönder, sticker hål.

När jag öppnar ögon stora, längtande och blå.
Stirrar du igenom. Kall, jävligt kall och hård.

När jag hör din röst så spröd och rostig på en gång
skälver hela kroppen, jag känner ångest, förlorar
förstånd. Varför kan du inte älska, känna så som
jag. Varför kan du inte finns mig älskvärd, underbar?

Din skönhet är densamma genom alla år. På dig
syns inga ärr, fläckar eller sår. Du är orörd och helig
i min värld, min prins. Alltid. Föralltid. Finaste som finns.

Vafan älskar jag dig för? Min älskling, jävla svin. Du har
klöst och rivit sönder mig, allt av mig inuti. Men det är
dags att sy sömmar, laga blodkärl itu, få hjärtat, själen
och organen att vilja stanna kvar, inte vilja ut.

Jasmine Magnusson
27 augusti 2008

Kommentarer
Postat av: Christel

Vilken otroligt fin dikt! Jag är jätteimponerad!

Christel 25 år

2009-01-27 @ 19:12:52
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Herregud vad duktig du är på att skriva. Väldigt fin dikt.

2009-01-27 @ 19:35:27
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0