Min lilla nattuggla -

Igår kväll vaknade Joline vid 22:00. Jag tog upp henne till "stora säng" som hon kallar min & mammas säng (ja, vi delar ju så som läget är nu..) och låg där med henne. Då sov hon oroligt från och till, fram till midnatt. Sedan gav jag upp och lade ner henne i sin säng igen. Hon skrek och ropade mamma i ca. 5 minuter sedan somnade hon. Oftast brukar det fungera att göra så om jag legat brevid henne stund - hon sover bäst själv, för när jag ligger bredvid blir hon pratsugen, hon frågar hela tiden "mamma?" tills jag svarar.

Dock vaknade hon igen vid strax efter ett, då hade jag somnat framför repriser av OC i soffan. Eftersom att hon var så ledsen satte vi oss i soffan och läste bok och tittade på Pippi HoppLopp. Slutligen, vid ca. 04:00 gav älsklingen upp och somnade i sin säng. Jag somnade återigen i soffan, efter att ha väntat på att Joline skulle somna en stund. Vaknade återigen vid 06:00 imorse, då det blev fruktstund i soffan och sedan dagis.

Tog precis en paus i mattepluggandet. Jag kommer inte längre nu, då jag behöver mer hjälp av bästa Håkan. Vi har lektion om en kvart och då ska jag göra det sista på kapitlet. Imorgon är det provdax så ikväll blir det plugg och mera plugg tills det sitter. Nu ska jag klara Matten!



Andreas som hämtar på dagis idag efter lunch, men sedan blir det pepparkaksbak lilla hjärtat.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! jag började just läsa lite i din blogg då jag googlade efter "unga mammor". Jag håller på med ett arbete om just unga mammor, ungdomsaborter och vad det är som gör att man vill vara en så pass ung mamma, hur tankarna går osv :) Därför undrar jag ifall jag skulle få göra en liten "intervju" eller bara ställa några få frågor via mail till dig som jag kan ha med i mitt arbete? :) Skulle vara riktigt uppskattat att få med en "verklig historia" i mitt arbete och inte bara ta fakta från böcker som någon studerat fram. Verkliga historier är de bästa.



MVH Johanna

2009-12-09 @ 15:28:25
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle vara kul med fler blider på din dotter!

2009-12-09 @ 15:51:20
Postat av: Johanna

Åh, gud va roligt att du ville ställa upp! :) Jag ska knåpa ihop lite frågor nu, så mailar jag dom sen åt dig! Tack så jättemycket :)

2009-12-09 @ 17:17:01
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: linda

fan vad söt hon e :)

2009-12-09 @ 21:23:33
URL: http://buehue.blogg.se/
Postat av: Anonym

harmedminbiljettertillNoraStatt25043869.htm?ca=8&w=1" rel="nofollow">http://www.blocket.se/orebro/SaljerharmedminbiljettertillNoraStatt25043869.htm?ca=8&w=1

2009-12-09 @ 21:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0