Kärlek skapar ett riktigt hem.


Jag älskar hemmakvällar. Jag älskar myskvällar. Tända ljus, god mat, bra film, enorm godisskål -
massvis med kärlek & vänskap. ♥ Det är helt enkelt det bästa som finns!

När jag var yngre kände jag tydligt var jag trivdes och inte. Ibland kunde jag komma hem till vänner/bekanta som hade det "perfekta" hemmet, med allt "man kan önska" - men ändå inte kunna känna mig lugn och trygg. Däremot kunde jag få riktiga trygg och myskänslor hemma hos någon/några med ett lite, till ytan - mindre perfekt hem. Det är inte inredningen som bidrar till ett RIKTIGT MYSIGT HEM, det är kärleken. Jag har alltid älskat att komma hem till våra bekanta Jari & Lena, för när man kommer in till dem, känns det så hemtrevligt, mysigt och kärleksfullt. Det är lite svårt att förklara men jag hoppas att ni förstår. Jag känner fortfarande så, att det finns vissa hem som jag gärna skulle vilja stanna i, för att det är så skön & avslappnad stämning. Björn & Cajsa har ett sådant hem, min kompis My har ett sådant hem.. (Och ni alla har jättefint hemma - det ena utesluter inte det andra) Min poäng är att det viktigaste är hur vi vårdar våra relationer till varandra och att vi älskar och tillåter oss att älskas - istället för att fokusera på ständig perfektion när det gäller materiella ting.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Oj!!! Nu blev jag glad:) DU/NI är välkomna hit igen!!



Kram

2009-12-13 @ 11:48:04
URL: http://cajsalindheden.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej Jasmin! Jag följer din blogg till och från när möjlighet ges. Jag är 31 år och slås av din mognad och dina kloka ord. Jag önskar dig all lycka i framtiden!

//Karin

2009-12-13 @ 21:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0