En läsarfråga.


Jag har funderat på en sak ett tag, det har ingenting med inlägget att göra men jag frågar iaf. Om jag förstått rätt började du läsa på Komvux redan när Joline var liten bebis? Hur länge var du mammaledig innan du började plugga och hur fick du tiden att räcka till? Starkt gjort hursomhelst!

Jag började att plugga på komvux när Joline var drygt 2 månader gammal. Då valde jag en mjukstart med Engelska A, Svenska A samt Matematik A. Jag hade en del att ta efter då, eftersom att de andra hunnit en bit in i terminen. Jag läste hemifrån, men var på vissa lektioner då Andreas eller mamma kunde ha Joline. En lektion var bara en timme och komvux ligger 5 minuter från vårt hem. Under den här perioden var Joline vaken på nätterna och sov knappt på dagarna, men jag tog till vara på de få minuter som fanns över. Det kändes otroligt skönt att plugga, för jag fick tänka på någonting annat än att vara mamma.

Jag fortsatte sedan två terminer till på komvux, då jag överskred full tid och läste ca. 120 %. Jag var mammaledig tom. den 10 augusti i år, så innan det har jag haft back up av mamma, mormor och Andreas. Jag är enormt glad för att jag fick möjligheten att lägga upp en personlig studieplan, som passade mig perfekt. För att hinna fick jag plugga sena kvällar och nätter samt alla timmar då Joline sov. Jag förstår faktiskt inte hur jag klarade mig på så lite sömn - under så lång tid, men faktum är att jag med ren vilja klarade det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0