Linda Rosing

Länken till artikeln om Linda Rosings mammaliv från MAMA



Linda Rosing har inte varit en exemplarisk mamma. Jag tänker inte försvara att hon inte var delaktig i sin dotter Melissas liv under tre år och jag tänker inte försvara att hon hade sex live i Big Brother huset som mamma. Jag har varit arg, upprörd och kallat Linda Rosing för diverse olika glåpord tidigare. Nu har jag ändrat mig...

Varje människa genomgår sin resa. Varje människa har sina brister och lik i garderoben. Jag tycker inte att allt ska ursäktas eller sopas under mattan men jag tror att det oftast finns en förklaring till varför en människa agerar som hon gör eller varför hon utsätter sig för vissa saker. Det är ingen, förutom Linda Rosing, som vet hur hon levt sitt liv eller hur hon mått, egentligen. Linda Rosing har varit ett offer i media, ett namn som säljer tidningar. Någonting gick snett och hon valde fel väg. Hon har inte varit den mamma hon borde ha varit och hon har inte varit en förebild för unga tjejer. Men jag tycker att hon tagit igen det nu. I dag bor Linda Rosings dotter Melissa hos henne på heltid och hennes son Kevin bor där varannan vecka. Linda bor tillsammans med mannen i hennes liv och de väntar barn tillsammans. Hon har vänt allt det negativa till något positivt. Man ska vara försiktig med att döma någon, utan att ha tillgång till all information och bakgrundsfakta. Är det inte otroligt att lyckas vända livet, från total misär till hur Linda lever idag?

Det finns många saker man kan hata med Linda som tex. hennes plastikoperationer osv. Men man kan också välja att beundra henne för att hon är öppen och ärlig med vad hon gör med sin kropp. Man kan se henne som en förebild för att hon delat med sig av sitt liv och den livserfarenhet hon fått för att nu kunna varna andra för den smutsiga värld som utspelar sig bakom kulisserna när man är "kändis". Det finns så många föräldrar i den här världen som inte alltid varit trygga och stabila. Hur många pappor är frånvarande i sina barns liv? Hur många pappor tappar kontakten efter en separation? De blir sedan beundrade och är så duktiga när det tar sitt ansvar. Varför vore de duktigare än mammorna? Linda Rosing är mamma och hon flippade ur. Totalt. Hon tog inte sitt ansvar och var inte vuxen förebild, men hon växte som människa, reste sig igen och började kämpa för att hitta vägen tillbaka dit hon än gång var. Det är det jag beundrar och det är den resan som gör henne till en förebild.

Jag tycker att alla borde läsa artikeln om Linda Rosing från tidningen MAMA, för att läsa hennes egen berättelse om sitt eget liv och om varför allt blev som det blev. Länken hittar ni ovanför bilden på henne högst upp i inlägget. Intevjun känns genuin och äkta, precis som Linda Rosing känns på insidan. Jag tycker att det vi måste bli bättre på att förlåta och beundra den som vågar hitta vägen tillbaka och inte blir kvar i samma misär föralltid.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hennes son heter KEVIN och han bor där varannan helg nu :-)

2009-08-01 @ 21:14:54
Postat av: Anonym

check this out ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=184955

2009-08-02 @ 00:57:44
URL: http://[email protected]
Postat av: Janpan

jag ändrade helt min bild & syn på Linda när jag börja läsa hennes blogg! :)

2009-08-02 @ 01:27:49
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: jessica

jag gillar inte linda ändå! visst hon väntar barn me en ny man, och nu reser de runt halva jorden tillsammans UTAN hennes tidigare barn! är inte dom lika välkomna me på semester bara för att hon har en ny man o väntar ett nytt barn?

för inte så länge sedan gick ocks¨"rosing söker" på tv... hur patetisk är inte de? och den som vann? en 19 årig kille från södertlje! de råhånglar i tvrutan!

nej, jag tycker inte att hon är värd att kallas förebild!

men samkaen är som baken:)

2009-08-03 @ 10:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0