Ett långt inlägg!


Jag har inte bloggat på väldigt länge så nu kommer ett extra långt inlägg med uppdateringar om vad som hänt mig och Joline den här veckan. ♥

I Tisdags började jag skolan, mitt tredje och sista år på gymnasiet. Samtidigt som det är mitt sista år, blir det mitt första på en riktig gymnasieskola och i en riktig klass. Mycket annorlunda om man jämför med Komvux. Jag går Sam/Sam med ett "specialutformat program" eftersom att jag läser lite mer än de andra, samt vissa kurser som de läste i ettan nu och tvärtom. Det var väldigt nervöst att komma som ny i en redan sammansvetsad klass men jag kände mig väldigt välkommen och framförallt stolt över att kunna säga "Hej, jag heter Jasmine och jag börjar här med er idag för att jag har en dotter hemma som är ca. 1,5 år och har därför pluggat in gymnasiet via Komvux.." . Jag är stolt över att jag har fixat det här och jag tänker ge mig fan på att fixa det igen. Slutbetyg från gymnasiet är ännu ett delmål i mitt "Projekt utbildning". Mitt schema är tufft och jag läser väldigt många kurser, dock är det jätteintressanta kurser som Etik och Livsfrågor, psykologi B, Samhällskunskap C, Rättskunskap osv.

Joline har varit på dagis hela veckan och det har funkat superbra. Hon har lärt sig att säga "U..rika" som är namnet på hennes inskolningsfröken. Hon börjar på heltid från och med måndag när min skola drar igång på riktigt. Jag kommer att lämna henne klockan 06:45 på mina dagar, men förhoppningsvis ska hon slippa gå så långa dagar. Jag ska göra mitt bästa för att korta av dem så mycket som möjligt. På Andreas dagar ska hon inte vara så många timmar så det kommer att jämna ut sig. Jag känner mig inte nervös eller orolig inför dagisstarten, det känns som ett bra och naturligt steg i Jolines sociala utveckling.

I dag kommer My hit och stannar över helgen. Senast vi hade en helg tillsammans var när vi var i Stockholm i Juli. Ikväll ska vi ha myskväll hemma med Joline och imorgon ska vi till Örebro på grillning och brännboll hos några kompisar till My. Låter som en kanonhelg tycker jag! :-) My och jag har hållt kontakten ända sedan mellanstadiet när hon flyttade till Rockhammar och vi hamnade i samma klass. När jag flyttade till Nora i slutet på 4:an fortsatte vi hålla kontakten och det är så roligt att ha kvar en barndomsvän som jag delar så mycket historia ihop med. ♥

I går kväll fick jag ett riktigt städryck hemma och rensade överallt. Nu känns hela mitt hem uppstyrt och det passar väldigt bra tidsmässigt när skolan börjar och stress kommer att vara mitt förnamn. Jag passade även på att tvätta alla sofföverdrag och kuddöverdrag samt dra fram alla möbler och städa under dem. Kände mig väldigt duktig och effektiv!

Nu ska jag strax lämna Joline på dagis och sedan sola och skriva schema för hösten.

Kram på er alla och ha en underbar helg! / JASMINE & JOLINE.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag beundrar din styrka att klara av allting så bra, du har verkligen enormt mycket självdiciplin! Alla i din omgivning och framför allt du, måste vara otroligt stolt över din prestation. Själv ska jag börja andra året på samhällsprogrammet, så jag vet att det är ett krävande program. Jag är lite nyfiken på vad du läser mer för kurser än det som redan ingår på programmet? :-)

Många kramar från en trogen läsare, lycka till med allt!

2009-08-21 @ 09:55:49
Postat av: Johanna och Leo

Jag har läst din blogg sedan innan lilla joline kom till världen. Jag beundrar dig enormt mycket och har alltid

gjort,

men nu kanske ännu mer. Du har vågat ta steget

att vara lycklig ensam. Det är oerhört starkt! Sen är

det fantastiskt att du börjar tredje och sista året ni! Du kommer klara det galant!

2009-08-21 @ 21:12:01
URL: http://[email protected]
Postat av: JOhanna

Hej. Har inte läst din blogg på ett bra tag nu.



Har du & Anderas gjort slut? Varför det? Hur ser er familj ut nu? Bor du i egen lägenhet elelr hemma? Hur klarar du dig ekonomiskt?



Tycker du är så stark!

2009-08-24 @ 09:57:39
Postat av: v

Det är sjukt vad tiden går, var med också när du började skriva bloggen och Joline låg i magen, beundrar dig med och alla unga mammor som klarar det!



Jag är själv en som 18 åring och diskuterar olika ämnen kring unga mammor osv. i min blogg och min LÄNGTAN EFTER BARN. Om det intresserar dig kan du ju ta en titt in och gärna komma med förslag för jag tycker det är så jobbigt :)

2009-08-24 @ 17:06:25
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: johannah

gick du distans på komvux? eller dag / kvällstid? :) tacksam för svar

2009-08-24 @ 21:53:49
Postat av: Sara

Ville bara säg jag saknar dina uppdateringar här inne :)

2009-08-28 @ 09:15:31
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/
Postat av: jessica

ville bara instämma med sara, skulle säga att ja saknar o läsa din blogg:)

2009-08-28 @ 12:03:52
Postat av: Caroline.

Hallå på er! Hoppas att allt är bra med er : )



Kram Carro & Freija.

2009-08-28 @ 14:53:09
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: saknad

jag saknar dina uppdateringar, går in varje dag för att kolla

Hoppas ni har det bra och att du får det kul på marken, en massa roligt folk i lilla Nora

2009-08-28 @ 19:54:52
Postat av: Therese

hoppas du får internet snart så man får se lite fler uppdateringar :) Saknar dom :p

2009-08-29 @ 11:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0