Två sjuka familjemedlemmar



Jag och Joline är sjuka. Förkylda och feber. Skit också. Joline är trots allt pigg och glad och lika sprallig som vanligt. Det är värre med mig. Jag har tomteröd näsa och blodsprängda ögon. Nu har Joline i allafall somnat så jag ska börja plugga matte. Kl 20:00 börjar ensam mamma söker och då ska jag lägga av med pluggandet. Äta chips. Äta mandarin. Äta äpple. Och titta. Ligga raklång, med snorpapper i högsta hugg och vara arg på alla reklamer. Tittar ni på ensam mamma?

I dag har vi bara varit hemma (för en gångs skull) Vi har ätit pommes, kyckling med örter och svamp och bearnesesås. Gott! Joline fick prova ett osaltat pommesfrites för första gången. Hon åt ett, men sedan kastade hon bort all mat. Trött och förkyld, så för en gångs skull har hon ingen vidare matlust. I morgon är lovet slut och då är det bara att köra hårt de sista två månaderna innan höstens slutbetyg sätts. Bara att tagga, kämpa, plugga..

Här är en bild på mig och min sjuka, stora näsa. Ha en bra kväll!



Kommentarer
Postat av: Agnes

Måste bara säga att jag tycker att du verkar vara en sån fantastisk människa. Du har fött världens sötaste barn som du tar hand om, du går i skolan och kämpar på samtidigt som du är jävligt vacker:)!

2008-11-02 @ 19:05:41
URL: http://aagnnes.blogg.se/
Postat av: pernilla

hej hej jag gillar din blogg jättemycket och läser den varje dag och går in flera gånger om dagen men blir oftast ganska besviken då ja tycker du uppdaterar så sällan, jag kan förstå att du har fullt upp men det är så kul att läsa om dig å din familj.

sen skulle det va kul om du kunde lägga upp bilder på hur ni bor

Kram Pernilla

2008-11-02 @ 19:08:12
Postat av: madelene

Håller med tidigare inlägg. Du är riktigt stark som orkar med både mamma rollen och skolarbetet. Föjer din blogg dagligen, riktigt intressant att få läsa om ditt liv som mamma men också som ungdom :)

2008-11-02 @ 20:32:21
URL: http://mmadeleneeee.blogg.se/
Postat av: Sandra

krya på er och hoppas att ni blir bättre. Och lycka till i skolan nu när den drar i gång.

Kram

2008-11-02 @ 20:38:34
Postat av: Anonym

söt sjukling. krya på dig! /M

2008-11-02 @ 20:57:19
Postat av: gammelmormor

Lika söt trots snuva.Krya på er kramar

2008-11-02 @ 21:37:06
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Åh ni får krya på er! Så trist att bli sjuk såhär i slutet på lovet. Det är bara proppa i dig en massa mandariner så blir du nog frisk fort! : )

2008-11-02 @ 23:02:02
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: S a r a

Oj vilka blåa ögon du har! :)

2008-11-05 @ 17:53:35
URL: http://saaramarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0