TIPS,

Tips för er som är gravida/planerar att bli gravida:

- Köp boken, mammabibeln, På smällen, av Ann Söderlund & Hannah Rosander.
Helt underbar! Hannah & Ann beskriver allting så klockrent, perfekt.

- För någon slags dagbok under graviditeten, det är kul att ha sen. Det finns speciella
böcker som liknar barnets första år fast de handlar om graviditet.

- Fotografera din vackra mage! Också ett kul minne att ha när du/ni glömt hur stor
magen var. Gärna helkroppskort när mama är naken eller iklädd underkläder. Sådana
kort saknar jag, vi tog bara närbilder på magen.

- Filma när bebisen rör sig i magen.

- Hör på spec. mödravården om ni kan ta med band och spela in ultraljudet. Jag vet att
det finns möjlighet till det på vissa kliniker. Ultraljudet är så speciellt och magiskt, jag
hade slitit ut bandet fort..

Kommentarer
Postat av: Viola

Kul att du skriver sådana här tips-inlägg, både som detta och inlägget under. Ska försöka komma ihåg alla tips när jag får mitt barn sen i april=)

2008-11-17 @ 22:07:38
URL: http:// violiejolie.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag gjorde en gipsmage, den är ett fint minne.

2008-11-17 @ 22:40:00
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilka bra tips du har gett, i båda inläggen.

det där om att skriva som en liten dagbok över graviditeten gillade ja så det ska ja börja med, får ju mitt första barn i maj så :)



Hoppas allt är bra med er annars!

2008-11-18 @ 07:59:40
URL: http://louisesbekannelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0