Saknar unga mammor


Ni som läst min blogg ett tag vet att jag gick på föräldragrupp på verksamheten Unga mammor & pappor i Örebro. Jag började sedan på deras öppna verksamhet, måndagar & torsdagar. Verksamheten passar mig perfekt och det är roligt att träffa mammor i sin egen ålder, dessutom blev vi som en liten "familj", där vi kunde prata öppet om precis allting. Ingenting  var pinsamt eller tabu, så jag kunde verkligen vara mig sjäv.

Kruxet var att jag var tvungen att söka bistånd från Nora kommun för att få delta i verksamheten unga mammor & pappor i Örebro. Sökte och var helt säker på att jag skulle beviljas, men den avslogs och jag sökte igen.. och igen.. och gick på möte där jag förklarade vad jag tyckte vad bra med verksamheten och att jag ansåg mig behöva den. De som arbetade med min ansökan verkade hela tiden vilja få fram att jag inte kunde ta hand om Joline på egen hand, att jag sökte för att jag behövde stöd med henne och min föräldraroll men så var ju inte fallet. Så, jag fick avslag igen. Sökte igen.. fick papper om att gå på ännu ett möte men då kände jag att jag fick nog. Vad fan, ska inte en 16 årig mamma få beviljas att gå med mammor i hennes egen ålder, där hon gick på föräldragrupp och lärde känna alla, utan att ha problem? Det var ju min barnmorska som föreslog unga mammor och då gick jag där, så jag lärde inte känna några mammor här i Nora. Nu har jag inte varit på unga mammor på några månader men jag saknar det jättemycket och alla fina mammor där.

Ska det få gå till såhär?


Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Gudars, det där lät verkligen inte bra! Ursäkta ordvalet men är dom helt dumma i huvudet?!

2008-11-28 @ 11:26:08
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: 19årig blivande mamma

Sorgligt att folk utgår från att man har problem bara för att man är ung och har barn.

2008-11-28 @ 12:11:30
URL: http:// violiejolie.blogg.se/
Postat av: Johanna

fan avd trist, varför skulle inte du kunna få gå dit? Kan du inte prata med dem som håller i det?

2008-11-28 @ 13:02:04
Postat av: Hanna

De borde ju vara självklart att du ska få gå ! Va e de för jäkla skitsnack ! Och de e klart att du är en bra mamma även om du är ung. Kan man inte prata med några som sitter högre upp?

2008-11-28 @ 14:27:14
URL: http://thelifeinside.blogg.se/
Postat av: Matilda

Men va fan är det för puckon som inte vill att du ska få komma till ump och träffa oss! Ah vad arg jag blir..Kom endå=)

Hemligheten som jag skrev om är ingen bebis haha

är igentligen bara löjligt, det är för min skull som jag inte berättar för någon förens det är klart=)

Kramar Matilda&Gabriel

2008-11-28 @ 14:59:16
URL: http://matuldas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Fan vad kommunen inte fattar vad folk vill och behöver?!

Tycker det var jätte kul när du va på ungamammor, sen försvann du bara o nu är du aldrig där.. så tråkigt... MEN kan du inte komma dit ändå?

Kram angelica o Cornelia

2008-11-28 @ 17:50:08
URL: http://angelicahallin.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Fan vad sjukt! Stå på dig och hoppas du får rätt att vara där.

2008-11-28 @ 19:16:51
Postat av: Therese :)

Kommun folk och deras dumma fördomar... det händer ju så jäkla ofta och det är inte rätt !

2008-11-29 @ 22:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0