Packa förlossningsväska

FÖRLOSSNINGSVÄSKAN

- Kan vara smart att ha med en egen värmekudde. Jag tyckte att min var skönare än de som
förlossningen erbjöd.

- Mp3 eller musik, jag hade lugn indianmusik och det var mysigt att ha i bakgrunden.

- Kul med pojk och flickkläder eller fina neutrala kläder. Efter ultraljudet valde vi varsin dress
att packa i BB-väskan, den ena var babyblå och den andra babyrosa med matchande mössa,
body och strumpor. Det var helt underbart att få sätta på Joline de kläderna sedan. Jag hade
inte velat sätta på henne landstingets lånekläder. Det blev så personligt med egna.

- Favoritgodis eller frukt om du skulle känna dig sugen. Jag käkade lakrisal och dragsters när
jag låg i badkaret efter morfinsprutan.

- Mjuk & skön amningsbehå utan bygel. Bygeln kan hindra att mjölken rinner till och göra så att
du får mjölkstockning, aj aj aj..

- Amningskupor!

- Kamera & filmkamera

- Hygienpartiklar, gärna någon milt doftande hudlotion som Ldb, kan kännas lyxigt att sätta på sig
efter den ljuvliga duschen. Första duschen tyckte jag var underbar.

- Favvismjukisdressen och mjuka tofflor. Jag tyckte att det var skönt med en fin mjukisdress utan slappt,
överblivet tyg på magen. Hade en nyinköpt och rosa flufftofflor.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan, har läst här ett bra tag nu och tänkte säga att jag ofta blir lite avundjuk. Kanske inte direkt på att du har en dotter, även om jag tycker att barn är hur mysiga som helst, utan för att du tänker positivt och att du blev glad över att bli mamma så tidigt.

Jag planerar inte barn de närmaste åren men det skulle ju ändå vara skönt att slippa tänka att ett barn skulle vara olägligt.

Kram på er :)

2008-11-18 @ 17:04:50
URL: http://jennystefan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fan, man blir så jäkla sugen på att skaffa barn när man läser din blogg. Som Jenny sa, det verkar så mysigt! Jag är bara 15 och vill vara typ 26/27 när jag får mitt första barn, men när jag läser din blogg så vill jag ha barn när jag är i din ålder typ. Haha. Din blogg är jättebra iaf, och Joline är supersöt!

2008-11-19 @ 00:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0