Min söndag



Joline vägrar välling. Nu har vi provat majsvälling. Hon vill inte äta det heller. I natt var hon vaken klockan 12 och 1, hon fick äta leverpastej och macka. Jag vet att det är fel att låta henne komma upp, men jag har inte hjärta att låta henne ligga med tårar i ögonen och skrika av hunger. Mammahjärtat skriker lika högt som henne. Det visar sig hur den här natten blir, jag hoppas att hon kapitulerar inför den söta majsvällingen och äter den.

Grattis PAPPA ANDREAS på Farsdag- Andreas fick bara ett grattis av mig i morse men även en ordentlig sovmorgon. Den största presenten fick han av vår underbara dotter. Hon sade P a p p a tydligt och rent i dag. Flera gånger. Hon sade även M a m m a jättebra. Hur stolta blev vi inte då?

Jollis ramlade ur sängen i morse också. Men det gick bra trots allt. Hon fick inte hjärnskakning och skrattade åt sin crazy mama som sjöng fem små apor, hoppade i sängen, men en ramla ner och slog sitt lilla huvud.. bara några minuter efter att hon ramlat ner från sängen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Har du provat ge den kall? Värma den först så att den inte klumpar (ifall du har pulver) och sedan sätta den i kylen/(frysen går ännu snabbare) tills den blir sval. För många vällingsvägrande barn kan vällingen gå ner kall.

2008-11-09 @ 20:03:37
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/
Postat av: emma

Så snabbt det har gått. Var länge sedan jag var inne och kollade nu sist. Snart ett år och allt :)

Fina bilder från förra nyår. Hade du inga bristningar? Fan för dig :P hihihi

2008-11-09 @ 21:49:26
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Linda med Emilia

Emilia ville inte heller ha vällingen först, jag trugade i flera månader tills jag kom på att blanda i lite fruktpure. Gjorde bara 100ml med ngn god puré som hon gillade och det funkade. Gick lite trögt i början men sen så.

Nu dricker hon välling utan problem.

Lycka till! =)

2008-11-09 @ 23:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0