Julbord



I dag ska hela family på julbord på Åkerby Herrgård, där mamma jobbar. Har faktiskt aldrig vart på julbord. Mamma tar på sig "skulden" för det. Hon har ju jobbat med julbord tusen gånger och hatar julmat, så det har inte blivit av att vi alla gjort det. Har såklart ätit mormors lilla julbord på julafton, men inte på restaurang. Joline ska med och äta, och nu när hon snart fyller ett behöver vi inte vara lika försiktiga med saltet, så hon kommer nog att kunna äta det mesta. Skönt!

Vilken är eran hiss & diss vad gäller mat på julbordet?



Kommentarer
Postat av: Bea

Är inte överförtjust i julbord, även om jag inte skulle vilja fira jul utan! Jag dissar syltor, lutfisk, gravad lax, revbensspjäll, kåldolmar... Hissar norrländsk sillsallad (utan rödbetor), rödbetssallad och janssons frestelse! Hoppas du gillar fler saker än mig och njuter av julmaten!

2008-11-30 @ 15:21:30
Postat av: Sandra

Något jag hissar på julbordet är janssons frestelse, min mormors köttbullar och pappas julskinka :) Tycker inte direkt om så mycket på julbordet men det är alltid lika mysigt att åka iväg på julbord med familjen och att man har det på jul :)

Hoppas att ni har det trevligt

Kram

2008-11-30 @ 16:41:31
Postat av: Josephine

Hissar julskinkan ända upp i taket :) yummi!

2008-11-30 @ 16:46:16
URL: http://josen.devote.se
Postat av: malin

Det jag äter på julbordet är; rödbetssallad, köttbullar, potatis, julskinka och några andra saker. Hatar lax, janssons frestelse, sillsallad och sånt skit.

2008-11-30 @ 17:05:02
Postat av: Anonym

jag gillar inte julbord. har alltid älskat prinskorvar dock och sen en god skinka med senap sitter bra

2008-11-30 @ 17:24:01
Postat av: Johanna

Hiss är janssons frestelse, köttbullar, ägg och potatis och såna "normala" maträtter. diss är definitivt dem äckliga rörorna och typ 100 olika sorters skinkor och sillar. usch! är det inte lite ovanligt att käka julbord den 30 november? vi brukar göra det typ nå¨gra dagar innan jul. :)

2008-11-30 @ 18:48:17
Postat av: Maria

Hiss är helt klart Lillängshamnens grymt goda rökta lax, gravad lax, sill, Mammas julskinka med äppelmos och köttbullar. Diss är främst dopp i grytan och janssons.

Hoppas det var mysigt på julbordet:)

2008-11-30 @ 18:58:56
Postat av: Viola

Skulle aldrig äta sill eller något annat slemmigt inlagt. Däremot är julköttbullar en riktig höjdare!

2008-11-30 @ 19:04:10
URL: http:// violiejolie.blogg.se/
Postat av: Therese :)

Jag är vegetarian så för mig blir det inte så mycket julbord då de vegetariska alternativen inte är så stora :p

2008-11-30 @ 20:34:19
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Hiss för köttbullar, sill, rödbetssallad, lax, sillsallad och prinskorvarna till de potatis.



Diss för julskinkan!

2008-11-30 @ 23:10:10
Postat av: Janpan

Hissar: Skinkan, PRINSKROVARNA, och mammas köttgryta(i Finland gör man alltid en specill köttgryta till jul) Dissar: Syltor,sill och konstiga röror!

2008-12-01 @ 01:33:08
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: Emma

något jag hissar är janssons frestelse och julskinkan, det är ju bara så gott =)

något jag dissar är allt med silen, fisk är väll itne min starka sida om jag säger så =)

2008-12-01 @ 17:24:07
Postat av: Linda med Emilia

Då min pappa bor ihop med en kvinna med finska rötter har vi turen att få äta hennes underbara revbensspjäll, omelett med kantarellstuvning, inlaggd stekt panerad sill med rödlök, ngn god sillröra med röd stenbitsrom rödlök och massa götti. Jag älskar hennes mat!! Men jag är nog en allätare...nästan ;-)

2008-12-01 @ 20:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0