Jag snodde denna från Freijas mamma


När fick du reda på att du var gravid?

Den 23 april, då var jag precis i början av graviditeten.

Blev det en chock?
Nej, inte för mig.

Hur gammal var du?
15 år

Hade du mycket halsbränna?
Nej, ingen alls.

Spydde du mycket?
Nej, bara två gånger tror jag. Men första veckorna kunde jag inte
öppna kylskåpet och var känslig för vissa luktar. Det gav sig innan v. 12!

Hade du mycket foglossning?
Ingen alls. Vilken tur jag hade!

Har du fått bristningar?
Ja. Några på brösten, men de har bleknat jättebra, så de syns knappt.
Fick en djup (som liknar ett ärr) på höger höftben & jag kallar den för min
Joline tatuering, hennes lilla märke på mig. Fick även på rumpa, utsida
och insida lår. Men även de har bleknat bra.

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Jag trodde att det var en flicka. Ändrade mig en kortis i mitten av graviditeten,
men sedan var jag tvärsäker på att jag skulle få en flicka. Trots att alla andra
sade pojkmage och pojkstreck och låga hjärtljud.

Gick du över tiden?
Japp, 10 dagar för att vara exakt.
Hon var beräknad den 23 dec och föddes den 2 januari.

Födde du för tidigt?
Nej.

Hur var förlossningen?
Underbar. Det häftigaste jag någonsin varit med om.
Vill göra det igen. Igen. Igen.

Blev du sydd?
Ja, men inte mycket.

Dragen med sugklocka?
Nej.

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Barnmorskan Marie, undersköterskan Linda,
min mamma Linda och så Jolines pappa Andreas.
 
Vilket BB födde du på?
Karlskoga lasarett

Hur stor var bebisen?
3890 gram och 51 cm lång

Vad fick bebisen heta?
Nova Joline Alexandra Daugaard

Kommentarer
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Joline vill inte bli ett decemberbarn! Tänk så hemskt att fylla år sist av alla, nu fyller hon år nästan först om hon inte får en kompis som fyller år den 1 Januari : ) Januari är en bra månad! Då fyller jag också år.



Jag känner precis som dig när de gäller förlossningen. Igen, mera, mera! Så jäkla grymt de går inte att beskrva med ord ; )

2008-11-04 @ 18:55:52
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Måste bara säga att din dotter har väldigt vackra namn :)

2008-11-04 @ 22:24:36
Postat av: hanna

har joline fått ditt eller andreas efternamn?

2008-11-04 @ 22:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0