Frågor från en läsare



Sist jag hade frågestund missade jag ju att svara på en del frågor,
svar på Danni's frågor kommer nu.

1.Är det något du känner att du inte kan ge Joline nu eller senare i livet, just för att du är så ung?

Jag har under mina 17 år i livet samlat på mig en massa livserfarenhet. Känner att jag står stadigt med båda fötterna på jorden nu & senare i livet, när Joline kommer att behöva mer uppfostran, vägledning och tips & råd känner jag mig säker på att kunna finnas där till fullo. Ekonomiskt har det funkat bra hittills. Hon har allt hon behöver och om några år, när saker och aktiviteter kommer att kosta mer har vi båda jobb och bättre ekonomi. Därför ser jag inget problem i det heller. Jag tror att jag kommer att kunna ge henne allt som jag tycker är viktigt att hon har med sig i "bagaget".


2. Hur känns din kropp nu, när det gått ett tag efter förlossningen? Är den "återställd" eller känner du att du skulle behöva träna och så?

Min mage var platt (men fortfarande väldigt mjuk) ett dygn efter förlossningen. Jag gick ner 18 kg på tre dagar och fick tillbaka min "gamla" kropp på en gång. Även om höfterna och bredare och jag har några bristningar är jag jättenöjd över resultatet utan att ha gjort så mycket åt det. Jag har promenerat mycket och ofta. Nu tränar jag två pass i veckan, fitnessboxning och balansboll. Har inte så mycket tid och extra ork att lägga ner på träning. Finns vissa delar på kroppen som jag gärna skulle vilja förändra. Bygga nya muskler på. Men det är inte bråttom..

3. Hur orkar du med att ha ett litet barn, gå i skolan och sköta hushållet? Jag sköter hushållet och läser på distans, tycker att det räcker :)
 
I bland orkar jag inte, men jag gör det ändå. Jag satsar 110 % nu & ser till att fixa det. Joline först, sedan skolan. Om disken får stå i ett dygn accepterar jag det, för jag ser till att fixa det som påverkar vår framtid först. Ser det som en kort period utav uppoffringar, så som att ha tid för varandra i förhållandet. Fixar jag det här nu, oavsett om jag är trött så att jag vill kräkas i bland, är det klart sedan och vi kan fokusera på nästa fas i livet (syskon, flytt, vidareutbildningar, jobb).


4. Hur många timmar sover du per natt?

Det bestämmer Joline. Men om det är en vecka med mycket plugg, mellan 5 och 6 timmar. Vi går upp mellan 5 och 6, sedan lägger jag mig vid 12, Joline är ofta vaken någon gång däremellan. I bland flera timmar. Men jag känner mig allt som oftast utvilad när jag vaknar.


5. Vad har du för intressen förutom Joline?

Jag älskar att läsa böcker, självbiografier eller andra böcker som handlar om människor och människors upptäckter och nya erfarenheter. Gillar även att dansa och lyssna på musik. Baka och laga mat. Sjunga. Spela sällskapsspel. Umgås med vänner, promenera. Resa och titta på film. Några exempel där...

6. Vilken är din favoritfilm?

Vilken svår fråga. Har varit smått förälskad i Back to Cold Mountain med Nicole Kidman & Jude Law, men jag älskar många filmer. Gillar svensk film.


7. Hur förändrades förhållandet sedan ni fått barn?

Svarar i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Kul att jag hittade din blogg! Hälsningar Emmy mamma till ellen och emil!

2008-11-10 @ 11:33:55
Postat av: sarah

hej. Jag har läst din blogg ett tag snart ett år tror jag. Jag måste bara tala om att jag tycker du verkar vara en underbar mamma. Så ung men ändå så mogen och ansvarsfull. Alla skulle ha en mamma som dig!

2008-11-10 @ 13:34:27
Postat av: Danni

Oh, vad kul, hade till och med hunnit glömma att jag frågat :)

2008-11-10 @ 15:44:59
URL: http://procedomani.wordpress.com
Postat av: Anonym

vad föredrar du? Du får gärna sprida vidare länken. Enligt många tjejer/kvinnor/flickor så är det magrutor som gäller, minsta lilla fett och killen är inte värd nånting? :s



http://skuutti.blogg.se/2008/november/dagens-fraga.html#comment

2008-11-10 @ 20:02:51
Postat av: Johanna

Nyfiken på nästa inlägg.. :D

2008-11-10 @ 20:55:49
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0