Varmt



Joline skriker, svettas och tycker att det är skitjobbigt i värmen. Jag baddar med kallt vatten, låter henne dricka vatten och låter henne vädra utan blöja.. Dessutom har hon ju feber och blir ju varm utav det också. Nu har hon äntligen fått lite ro och lycktats somna i vagnen. Hon står ute och sover och ser ut att ha det skönt, det fläktar ju lite i skuggan. Sista dagen i skolan på komvux i dag. Ett VG i Engelska A blev det och ett Mvg i Svenska, men det vet ni ju redan.

Den här helgen ska jag och A fixa hemma och sätta upp saker, lämna tillbaka verktyg, storstäda mm. Jag och mamma och Joline ska kanske smita in till Örebro i morgon eller på söndag för jag behöver köpa en hel del saker. Joline, mammas ögonsten! När hon vaknar ska jag ta tempen och ge henne en ny alvedon om det behövs. Hon känns väldigt varm men det är väl en kombination utav feber och värme.

Ska till lågprismagasinet och köpa tavlor och lite annat fint, tänkte jag. Så att allting kan bli klart i helgen, det vore så skönt att slippa tänka på det. I morgon eller på söndag ska jag köpa ett svart överdrag till schäslongen (vet ej hur det stavas) så ska vi montera om armstödet till andra sidan och möblera om. Allting i mån utav hur sjuk Joline är, hon går såklart i första hand. Nu, när hon är sjuk är hon väldigt mamma. Jag är den enda som duger.

Lilla Strössel (Amelias katt) ligger här framför mig och kurrar. Så ljuvlig..

Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Hej! Det är kanske tre dagars febern Joline har fått. Vet ett par som haft. Sen fick de prickar på kroppen när febern laggt sig. Emilia hade feber två dygn förra veckan som gick över i förkylning som håller i sig fortfarande :-( men idag var hon pigg och glad som vanligt fast fortf snorig. Lycka till!!

Postat av: my

aj då. stackarn. det är inte lätt när det är varmt ute. små barn märker av det så lätt. min dotter har matvägrat nu ett par dagar.

2008-06-01 @ 20:45:46
URL: http://jamiliasmamma.blogg.se
Postat av: Anette

Hej. Jag känner inte dej men jag har sett dej och Josefine ibland, jag har gått på Komvux och jag är också körsångerska. Jag såg dej på ICA häromdagen, när jag var där och handlade med mitt ursöta barnbarn, i rosa solhatt! Jag vet inte om du minns oss. Vill bara önska lycka till, du verkar ha haft lite kämpigt, hoppas lillan kan hålla sig frisk. Jag har gått igenom en del med mina barn, jag vet att kärleken till ens barn är så stark, man klarar vad som helst.
Och sen är det ju det där med barnbarn...
det bästa som hänt mej!!!

2008-06-02 @ 10:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0