Recension



Halloj igen.
Jag är hemma hos mamma (igen) och denna gång för att rätta en recension på boken vi som aldrig sade hora. Vi har inget internet hemma än så jag måste ta mig någonstans om jag behöver tillgång till internet. A är hemma hos oss med några kompisar och spelar tv-spel, Joline ligger och sover. Därför passade det ju ganska bra för mig att smyga i väg hit för att plugga och sitta på bloggen.

Joline åt mer än en smakportion med potatis&morots puré i dag! Hon tycker verkligen om det. Jag tänkte prova att göra puré utav palsternacka och se om hon gillar det lika mycket. Vi har bestämt oss för att vänta ett bra tag med söta saker tex. banan och mangopure tills hon äter vanlig mat med god aptit. Det är ju trots allt viktigast med maten och vissa barn får ju svårt att äta mat om man börjar med alla sötsaker. Jaja, hur som helst så tyckte hon om det och spottade inte ut någonting. Ett tack till Fredrik som köpte en jättebra Blender till oss i inflyttningspresent, den är hur bra som helst att göra pureér i. Det  går så fort och är så enkelt!

Dags att återgå till recensionen..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad kul att du uppdaterar bloggen nu. Jag har längtat, försök skriva så mkt du kan. Det är väldigt kul att läsa om ditt liv och grattis till din fina dotter! Du är en super mamma!

2008-05-12 @ 22:07:46
Postat av: Familj på tre<3

Jimena äter all purémat och våran egen mixade hur bra som helst fast att vi började med banan och mango. Det är inte dåligt att göra det, dessutom är de osötade. Däremot är hon förmodligen allergisk för potatisen, vi har provat igen och igen, men den bara kväljer henne och hon blir slemmig i halsen efteråt. Hoppas du haft en skön helg, vi ses snart!

2008-05-12 @ 23:51:09
URL: http://JosieJoos.blogg.se
Postat av: my

vi gav jamilia fruktpuréer från början och dessutom bebisdrck för när hon var riktigt liten ville hon inte dricka vatten. tror inte det är så illa att ge för dom är ju osötade och är ju inte så söta alls.

däremot har typ daniels släkt och min släkt gett henne glass och en massa sånt och då har vi märkt att det har varit jättesvårt att få henne att äta så nu är allt sånt totalförbjudet men fruktpuréer och bananer och sånt funkar.

2008-05-13 @ 09:09:34
URL: http://jamiliasmamma.blogg.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Absolut jag kan försöka besvara frågorna så gott jag kan! : ) [email protected]

2008-05-13 @ 16:26:35
URL: http://FreijasMamma.blogg.se
Postat av: Marina

Intresserad av en jättefin sommarklänning? Kolla min blogg! Det är verkligen värt en titt :)

2008-05-13 @ 18:41:38
URL: http://coraje.blogg.se
Postat av: Jennie

Vad är det för blender ni har? :) Önskar mig en också..perfekt för smoothies nu till sommaren :)

2008-05-14 @ 13:46:51
URL: http://raspberrie.se
Postat av: fia

Shirley clamps ( eller hur hon ny stavas) har en fin låt som heter " du är allt" lyssna på den . den är fin

2008-05-14 @ 18:47:52
URL: http://f1a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0